Mivel a lízingcégeken kívül másnak nem nagyon van tőkéje és akarata új gépeket finanszírozni, a Boeing alternatív úton próbálja vonzóbbá tenni a 737 MAX-ot.

Az elmúlt időszakban több nagy lízingcég is jelentős számban mondta vissza 737 MAX-okra vonatkozó korábbi rendelését, a Reuters szerint emögött a Boeing stratégiaváltása húzódhat meg.

Az eseményeket az American Airlines lépése is generálhatta, a dallasi székhelyű társaság a CNBC szerint ugyanis világossá tette: a Boeing vagy segít finanszírozó céget keríteni 17 MAX-ra, vagy lemondják a megrendelést.

A tőkepiacok a koronavírus-járvány utáni krízisben jelenleg nem elérhetőek a légitársaságok számára, a bankok szintén nem szívesen helyeznek most ki repülőgépek vásárlására fordítandó hiteleket, így az egyetlen megoldás a lízingcégek érdekeltté tétele.

Átadásra váró MAX-ok a seattle-i Boeing Field-en (Fotó: Reuters)

A stratégia lényege, hogy a Boeing ezeket a társaságokat győzködi arról, állapodjanak meg a légitársaságokkal új gépek vásárlásáról, cserébe a lízingcégek elállhatnak korábbi megrendeléseik egy részétől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az eladás-visszlízing lényege, hogy a gyártó ugyan a légitársaságnak adja el a repülőgépet, de ugyanazzal a lendülettel a vagyonelemet továbbértékesítik a lízingbe adónak, akitől visszabérlik azt. Ezzel a módszerrel vásárolt legutóbb gépeket a Wizz Air is.

Ha minden kötél szakad, akkor a Boeing a saját cégén, a Boeing Capitalon keresztül oldja meg a tranzakciót: gyakorlatilag saját magának adja el a repülőt, amelyet a légicégek bérbe vesznek tőle. Ezt a megoldást igyekeznek tető alá hozni az American Airlines esetében is.

A Reuters megkeresésére sem a Boeing, sem az American Airlines nem kommentálta az értesülést.

Mint arról korábban beszámoltunk, május végéig a Boeing mindössze 18 rendelést kapott az újraengedélyeztetési folyamatban lévő 737 MAX-ra, 597 példány vásárlásától azonban visszaléptek az ügyfelek.