Ezer fős leépítést jelentett be a Wizz Air, a lépés a dolgozói állomány 19 százalékát érinti, a többi alkalmazottnál pedig munkaidő-csökkentést, szabadságokat rendeltek el. Mérséklik a menedzsment, a pilóták, légiutaskísérők és az adminisztratív dolgozók fizetését, illetve 32 régebbi repülőgépet – amelyeknek lejár a lízingszerződése – visszaad a cég. A Wizz Air Abu Dhabi vegyesvállalat létrehozása viszont nem áll le.

Jelentős elbocsátásokról tájékoztatott a Wizz Air: a fapados cég közleménye szerint ezer főt elküldenek, ez a dolgozói állomány 19 százaléka. Emellett a légitársaság többi dolgozójánál munkaidő-csökkentést, szabadságokat rendeltek el.

A pilóták, légiutaskísérők és az adminisztratív munkakörökben dolgozók fizetését átlagosan 14 százalékkal csökkenti a cég.

A Wizz Air diszkont légitársaság repülőgépei parkolnak a Debreceni Nemzetközi Repülőtér futópályája mellett 2020. március 22-én. A koronavírus-járvány miatt törölt, illetve ideiglenesen szünetelő járatok miatt a légitársaság kilenc gépe parkol a légikikötőben. (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

A légitársaság vezérigazgatójának, igazgatósági tagjainak és az összes felső vezetőjének fizetését 22 százalékkal csökkentik a most kezdődött, 2021-es pénzügyi évben.

A Wizz Air számos költségcsökkentési és likviditást javító intézkedést hozott a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak enyhítésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság tárgyalásokat folytat a beszállítókkal, hogy csökkentse a szerződéses fizetési kötelezettségeit és javítsa a fizetési feltételeket.

A cég 2020. március végén 1,5 milliárd eurós készpénz-tartalékkal rendelkezett, amely az egyik legerősebb az iparágon belül.

A Wizz Air fokozatosan kivonja 32 régebbi repülőgépét a 2023-as üzleti év végéig, ahogy azok lízingszerződései lejárnak.

A légitársaság forgalma a koronavírus-járvány miatt márciusban 34 százalékkal esett vissza az előző évhez képest. Jelenleg pedig a járvány előtti kapacitásához képest 3 százalékon üzemel. Gépeit a légitársaság a kormányok részére ajánlja fel áruszállító és a külföldön rekedt állampolgárokat hazaszállító járatok formájában, a legtöbb megbízást a magyar kormánytól kapta eddig a légitársaság.

Rövid távon a vállalat a piaci igényekhez alakítja kapacitásait, és a repülőgépeit azokra a piacokra helyezi át, ahol lehetőségek nyílnak a bővítésre. Amikor a piacok visszatérnek a megszokott működéshez, a Wizz Air várakozásai szerint tudja majd folytatni az éves 15 százalékos növekedését.

A Wizz Air Abu Dhabi vegyesvállalat létrehozása folytatódik az előzetes menetrend szerint.

A március 31-ével zárult negyedik pénzügyi negyedévben a cég várhatóan 70-80 millió eurós veszteséget könyvel el, így a teljes pénzügyi évre várható adózott eredmény 270-280 millió eurós nyereséget lehet. Arról a társaságnak egyelőre nincsen becslése, hogy milyen üzleti eredmények várhatóak a 2021. március 31-ével záródó pénzügyi évben.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója március közepén az AIRportalnak adott interjújában arról beszélt, hogy szerinte legkésőbb júliusra visszaáll a rend a légiközlekedésben, de addig sok áldozata lesz a koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenésnek. Hozzátette: a cég mintegy 40 millió euró kárral számol március végéig, de a helyzet lehetőségeket is rejt magában, és inkább előbb kérnék az Airbustól a már megrendelt új repülőgépeiket.

(Forrás: Budapest Airport)