Az amerikai repülőgépgyártóhoz közel álló források szerint februártól újra havi 52 darab 737 MAX gyártásával számol a Boeing. Bár a cég és a hatóságok továbbra sem közölnek hivatalos céldátumot a 737 MAX immár csaknem fél éve tartó repülési tilalmának feloldásáról, egyre több jel mutat arra, hogy a háttérben a 2019. negyedik negyedévi – legjobb esetben októberi – „visszatérés” előkészítése zajlik.
A Reuters hírügynökség beszámolója szerint a Boeing arról tájékoztatta a 737-es beszállítói láncában érdekelt cégeket, hogy 2020 februárjától újra havi 52 gépesre szeretné emelni a MAX-gyártósor termelését, amelyet a típus földre parancsolása után, áprilisban csökkentettek havi 42-re.
Az ügyhöz közel álló, anonimitást kérő források szerint a Boeing fokozatosan térne vissza a korábbi szintre, októberben már 47-re emelnék a gyártási rátát.
2020 júniusától kezdve pedig – az eredetileg idén nyártól tervezett – rekord magas, havi 57 gépes ütemre pörgetné fel az összeszerelést a Boeing.
A várható lépésekről az alkatrészellátás biztosítása miatt kell jóval korábban tájékoztatni a beszállítói láncolatot.
Kevésbé tapasztalt légitársasági pilótákat is bevonnának az új szoftver tesztelésébe
A hírügynökség egy másik cikke szerint mindeközben a 737 MAX repülésirányító rendszeréhez készült szoftverfrissítést (beleértve a katasztrófák okaként sejtett, módosított átesésvédelmi MCAS rendszert) a hatósági ellenőrzés és tesztelés újabb fázisában kevesebb tapasztalattal rendelkező, a típusváltozaton még nem sok gyakorlattal bíró pilótákkal is teszteltetni kívánja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).
A Reuters híre szerint az FAA három amerikai légitársaságtól is bekérte olyan pilóták neveit, akik körülbelül egy éves tapasztalattal rendelkeznek a 737-es típuson és legalább egyszer repülték korábban a 737 MAX változatot.
A Boeing korábban nagyobb tapasztalattal rendelkező légitársasági pilótákat vont be a szoftverfrissítés szimulátoros tesztelésébe, amelyek során hasonló helyzeteket is teszteltek, mint ami a tavalyi Lion Air- és idén márciusi Ethiopian-balesetekhez vezethettek.
A Reuters forrásai szerint az FAA szeptember elején-közepén végezne szimulátoros teszteket a világ minden részéről származó, kevesebb tapasztalattal rendelkező légitársasági pilóták bevonásával.
Az FAA több nemzeti hatósággal együtt dolgozik azon, hogy a 737 MAX típusváltozat globális és az egyes országokban érvényes repülési tilalmát feloldják. Ám a hatóságok és a gyártó sem közölt eddig céldátumot vagy pontos menetrendet arról, hogy a típus mikor kezdheti meg újra a kereskedelmi üzemelést, és milyen fázisokban zajlik a tesztelés.
A Seattle Times meg nem nevezett forrásaira hivatkozva azt írta, hogy az amerikai pilóták képzésével kapcsolatos követelményekről várhatóan szeptember elején adja ki új ajánlásait az FAA Flight Standardization Board (FSB).
Korábban megírtuk, hogy több száz repülőgép-szerelőt alkalmazna ideiglenesen a Boeing, akiknek az lesz a feladata, hogy a típus földre parancsolása óta a telephelyein felgyűlt 737 MAX repülőgépek átadásra alkalmas állapotba hozatalában közreműködjenek. Ezzel együtt egyre több jel mutat arra, hogy a színfalak mögött a 2019. negyedik negyedévi – legjobb esetben októberi – „visszatérés” előkészítése zajlik.
Kihívások elé állítja a légitársaságokat a 737 MAX-ok tárolása