Szeptember 27-én végrehajtotta szűzrepülését az elektromos meghajtású Alice prototípusa az Egyesült Államokban található Moses Lake repülőteréről.

Az N882EV lajstromjelű gép helyi idő szerint körülbelül 07:12-kor szállt fel, többször átrepült a légikikötő felett, majd 07:20-kor leszállt.

Bár a szűzrepülés mindössze 8 percig tartott, ez kiemelkedő eredmény a még gyerekcipőben járó tisztán elektromos meghajtású utasszállítók között.

Az Alice szűzrepülését többször is elhalasztotta a fejlesztő cég, amely egy hete számolt be arról, hogy teljesítette a nagy sebességű gurulási próbákat a gép.

(Forrás: Eviation)

Amint korábban megírtuk, a gyártó tervei szerint a típus hatósági engedélyezési eljárása – 3 repülőgép részvételével – 2024-ben kezdődhet meg, így legkorábban 2025-ben szállíthat először légiárut az Alice, míg utasok 2026-tól használhatják majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Alice kilencüléses, inga- és ráhordójáratokat teljesítő repülőgép lesz, amelynek hatótávolsága 815 km, maximális utazósebessége pedig 463 km/óra, 1134 kg hasznos teher szállítására képes, és a maximális felszállótömege 7484 kg lesz. Az Alice-t két 850 lóerős Magnix Magni 650 elektromos motor hajtja. Az áruszállító és VIP változatban is készülő gépet korábbi cikkünkben részletesen is bemutattuk, a típust azóta áttervezték.

Első vásárlója az amerikai Cape Air regionális légitársaság 75 példánnyal, de áruszállító változatából rendelt a DHL is, emellett a floridai központú, az államon belül, a Bahamákra és a Karib-térségbe járatokat teljesítő Global Crossing Airlines (GlobalX) a napokban írt alá 50 példányra szóló szándéknyilatkozatot.