Szeptember 27-én végrehajtotta szűzrepülését az elektromos meghajtású Alice prototípusa az Egyesült Államokban található Moses Lake repülőteréről.
Az N882EV lajstromjelű gép helyi idő szerint körülbelül 07:12-kor szállt fel, többször átrepült a légikikötő felett, majd 07:20-kor leszállt.
Bár a szűzrepülés mindössze 8 percig tartott, ez kiemelkedő eredmény a még gyerekcipőben járó tisztán elektromos meghajtású utasszállítók között.
Az Alice szűzrepülését többször is elhalasztotta a fejlesztő cég, amely egy hete számolt be arról, hogy teljesítette a nagy sebességű gurulási próbákat a gép.
Amint korábban megírtuk, a gyártó tervei szerint a típus hatósági engedélyezési eljárása – 3 repülőgép részvételével – 2024-ben kezdődhet meg, így legkorábban 2025-ben szállíthat először légiárut az Alice, míg utasok 2026-tól használhatják majd.
Az Alice kilencüléses, inga- és ráhordójáratokat teljesítő repülőgép lesz, amelynek hatótávolsága 815 km, maximális utazósebessége pedig 463 km/óra, 1134 kg hasznos teher szállítására képes, és a maximális felszállótömege 7484 kg lesz. Az Alice-t két 850 lóerős Magnix Magni 650 elektromos motor hajtja. Az áruszállító és VIP változatban is készülő gépet korábbi cikkünkben részletesen is bemutattuk, a típust azóta áttervezték.
Első vásárlója az amerikai Cape Air regionális légitársaság 75 példánnyal, de áruszállító változatából rendelt a DHL is, emellett a floridai központú, az államon belül, a Bahamákra és a Karib-térségbe járatokat teljesítő Global Crossing Airlines (GlobalX) a napokban írt alá 50 példányra szóló szándéknyilatkozatot.
Today, our all-electric Alice aircraft electrified the skies and embarked on an unforgettable world’s first flight. See Alice make history in the video clip below. We’re honored to celebrate this groundbreaking leap towards a more #sustainable future.#electricaviation pic.twitter.com/Q9dFoTPyiB
— Eviation Aircraft (@EviationAero) September 27, 2022