A módosítással az áruszállító variánshoz igazítja a gyártó a leendő Boeing 777-8-ast, amelybe így 11 üléssel több fér majd.

Nagyjából 1,1 méterrel hosszabb lesz az új generációs 777-es kisebbik, néhány év múlva bemutatkozó utasszállító változatának törzse, legalábbis a Boeing prezentációiban a korábbi 69,8 méter helyett mostanság 70,9 méterben adják meg ezt – írta az Aerotelegraph a Cirum Ascend elemzőcégre hivatkozva.

Forrás: Boeing

Ezzel egyforma méretű lenne a -8F cargo-variánssal, hiszen annak hosszát a két altípus közé pozicionálta a gyártó, mert így a raktérben a paletták elhelyezése optimális lehet.

Mindez azt jelenti, hogy plusz 11 ülés elfér majd a -8-as utasszállító változatában, emellett az is kiderült a legfrissebb adatokból, hogy a hatótávolság szintén bővül néhány kilométerrel.

Ahogy arról többször beszámoltunk, az egész 777X-program jelentős, több éves késésben van, az először érkező nagyobbik variáns, a -9-es várhatóan 2025-ben áll forgalomba, mert az új generációs hajtóművekkel, a felhajtható szárnyvégek tanúsítási kérdései körül, valamint egyéb technológiai ügyekben is problémák voltak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Csak ezt követően készíti el a Boeing a cargo-változatot, a -8F-et, várhatóan 2027 körülre, és ezután érkezhet majd a -8-as, amelyre egyébként csupán három légitársaság, az Emirates, az Etihad és a Qatar Airways tart igényt néhány tucat példányban.