A következő években egy vagy akár két kisebb légitársaságot is felvásárolhat a Ryanair a vezérigazgató nyilatkozata szerint.
A nemrég teljes egészében bekebelezett osztrák Laudamotion után újabb, kisebb légitársaságokat vásárolna fel az ír fapados, nagyobb akvizíciót azonban nem tervez.
Erről a híresen szabadszájú vezérigazgató, Michael O’Leary beszélt Bécsben a Reutersnek, kiemelte, cége több légitársaságot magában foglaló csoportként kíván fejlődni a következő években.
Az elképzelés szerint a legnagyobb a Ryanair maradna, ugyanakkor Ausztriában önálló vállalatként, a megszokott Boeing 737-esek helyett Airbus-flottával fejlődhet tovább a Laudamotion.
Emellett keresnek még egy, vagy amennyiben nagyon kecsegtető ajánlatokat kapnak, akár két kisebb, 20-50 gép közötti flottával rendelkező, felvásárolható céget.
O’Leary szerint ennél nagyobb, jelentős befektetést igénylő felvásárlások a következő években szóba sem jöhetnek.
A cégek megszerzését hasonlóan képzeli el, mint a Laudamotion esetében. Először csak kisebb részesedést szereznének az adott légitársaságban, majd fokozatosan vennék át az irányítást és a teljes tulajdonjogot.
Az egykori Air Berlin-leány Nikiből az alapítója, Niki Lauda által felélesztett Laudamotion a megalakulása után nem sokkal, 2018 elején lett 25 százalékban az ír fapados óriás résztulajdona.
Ezt követően, még az indulás előtt megállapodott a Ryanair a 75%-os többségi részesedés megszerzéséről, és a maradék 25%-ra vonatkozó elővásárlási jogról. Ettől kezdve a cég vezetésében is az írek diktáltak, nemrég pedig teljes egészében felvásárolták a céget.
A Laudamotion elsősorban az osztrák és német piacok kiszolgálására, kisebb részben pedig a Palma de Mallorcára közlekedő nyaralójártok üzemeltetésére fókuszál.
A következő, vásárlásra kiszemelt céget egyelőre nem nevezte meg O’Leary, mint ahogy azt sem árulta el, milyen üzemelési területen bővítenék ki a portfóliójukat.
A felvásárlások mellett azonban biztosan megmarad a 2018-ban megalakult és elindult Ryanair Sun lengyel nyaraltató- és charter-légitársaság is, amely rohamléptekben nyitja meg új járatait és bővíti flottáját.
Az eredeti tervek szerint a lengyel AOC alatt üzemeltetett flotta csak az idei év végére bővült volna 15, majd 2020-ra 25 gépesre, de már most 17 gépet számlál.