A német gyártó 2027 végére tolta a D328eco forgalomba állítási céldátumát, miután a potenciális megrendelőkkel és beszállítókkal egyeztetve elvégezték a program felülvizsgálatát, a cég egy rövid futópályákról üzemeltethető változat kidolgozását is ígéri.
A mintegy 40 utas szállítására képes, de áruszállításra és egyéb célokra is használható turbólégcsavaros típus a legutóbb tervezettnél mintegy egy évvel később, 2027 negyedik negyedévében áll majd forgalomba a Deutsche Aircraft tervei szerint. Az eredeti céldátum 2025 volt, amelyet két évvel ezelőtt 2026 második felére halasztottak.
A német gyártó közlése szerint az új ütemterv igazodik a megváltozott szabályozási környezethez, a halasztásról az ügyfelekkel és a potenciális üzemeltetőkkel, valamint a beszállítói lánccal történt egyeztetést követően döntöttek.
A Flightglobal korábbi információi szerint a típus első felszállását 2025 harmadik negyedévében tervezi a gyártó.
A halasztás lehetővé teszi a Deutsche Aircraft számára, hogy további fejlesztéseket hajtson végre, amelyek versenyképesebbé teszik a D328eco-t a légitársaságok és az olyan üzemeltetők számára is, akik többcélú repülőgépként használnák a típust.
Ilyen a rövid futópályákon történő le- és felszálláshoz szükséges teljesítményű, azaz STOL-változat kidolgozása, illetve a gép avionikai rendszereinek továbbfejlesztése.
A Deutsche Aircraft mögött álló befektetői csoport még 2019-ben jelentette be, hogy újraindítaná az 1991 és 2000 között gyártott Dornier Do-328 regionális turbólégcsavaros típus programját.
Az eredeti változathoz képest a típus törzsét meghosszabbítják, így növelve a befogadóképességet. A gépet Garmin G5000-es repüléselektronikai rendszerrel és Pratt & Whitney Canada PW127XT-S típusú, fenntartható üzemanyaggal (SAF) is működtethető hajtóművekkel szerelik fel, így csökkentve a károsanyag-kibocsátást.