Független jogi eljárást kezdeményez az Airbus az A350-esek festési hibái körül az egyik vevőjével kialakult vita megoldására, mert közvetlen tárgyalások útján nem sikerült rendezni. A gyártó véleménye szerint a szerkezeti problémát nem jelentő, felületi kopásról rossz irányba vitte ügyfele a kommunikációt.
Az európai gyártó lapunkhoz eljuttatott közleményében leszögezte, hogy a biztonság elsődleges fontosságú az Airbus számára, és hozzátette: átfogó vizsgálat során megállapították, hogy a felületi festési hibák nincsenek hatással a típus légialkalmasságára, és ezt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is megerősítette.
A közlés szerint nem egyeztethető össze a nemzetközi eljárásokkal az egyik ügyfél kísérlete arra, hogy a hibákat úgy tálalja, mintha az repülésbiztonsági problémát jelentene.
Bár az Airbus közleménye nem említi, a közelmúltban a Qatar Airways közölte először a leírt problémát, már több A350-esét leállította a katari hatóság utasítására. Utóbb fotók is kiszivárogtak a festési hibáról, amely állítólag több légitársaságnál is előfordult, és a kommentárok szerint a gép villámvédelmét is érintheti.
A gyártó sajnálatát fejezte ki, hogy jogi mederbe kellett terelnie az ügyet, de ez szükséges volt az Airbus jó hírének és álláspontjának védelméhez, ezzel párhuzamosan viszont azon dolgozik, hogy visszaállítsa a konstruktív tárgyalásokat az érintett ügyféllel.
Az Airbus eddig is együttműködött minden vevőjével annak érdekében, hogy a forgalomban lévő flottánál felmerült a felületi kopások minél kisebb hatással legyenek az üzemelésre, ugyanakkor az említett ügyfél ezt megalapozott indoklás nélkül folyamatosan elutasította – írja a cég.