Ha szeretne valaki magának Airbus A380-ast venni, azt most tegye meg, a Qatar Airways 10 gépéből 5-öt ugyanis elad – mondta Akbar Al-Baker, a légitársaság vezérigazgatója egy videokonferencián. A vezérigazgató beszélt arról is, hogy nem vezetik be a prémium turista osztályt, hogy egyetlen, a járvány előtt meglévő útvonalat sem zárnak be végleg, és hogy a légitársaságok összefogására volna szükség.
A katari nemzeti légitársaság elnök-vezérigazgatója, Akbar Al-Baker a CAPA légiközlekedési tudásközpont Live videokonferenciáján beszélt a cég helyzetéről. Mint mondta, értékesített utaskilométerben számolva jelenleg a harmadik legnagyobb a Qatar Airways, de a célállomások száma alapján első helyen van.
A pandémia első hullámakor 33-ra csökkent az elérhető városok száma, de ezt mára 110-re növelték, március végén, a nyári menetrendi időszak elején pedig már 129 repülőtérre közlekedik majd a légitársaság.
Ebben szerinte az Airbus A350-1000-es nagy segítségükre van, ugyanis a típus jóval alacsonyabb költségszinten üzemeltethető, mint azt korábban számolták.
Az A380-asok felétől azonban elköszönnek, mert környezetvédelmi szempontból „borzalmas” repülőgépről van szó – jegyezte meg Al-Baker.
Az elnök-vezérigazgató a hálózat fejlesztésével kapcsolatban hangsúlyozta: a járvány előtt létező egyik útvonalukat sem zárják be véglegesen, és sorban haladva mindegyiket újra fogják nyitni.
Arra számít, hogy a járvány előtti forgalom nem áll vissza 2024-nél korábban.
Ennél is hosszabb ideig tarthat szerinte a visszarendeződés, ha újabb, gyorsabban terjedő variánsok lesznek, a vakcinák pedig esetleg nem lesznek elég hatékonyak. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az embereknek ebből előbb vagy utóbb elegük lesz, és a járvány ellenére is utazni fognak.
Ezért arra kérte a légitársaságokat, hogy fogjanak össze, és alakítsanak ki olyan, akár légiszövetségeken átnyúló kereskedelmi megállapodásokat, amelyeket ő kötött például a Jetblue-val és az Air Canadával.
„Tudjuk, hogy kevesebb légitársaság lesz a pandémia után, (…) a torta pedig egyre kisebb” – fogalmazott, hozzátéve, olyan együttműködésre van szükség, amely mindenki javát szolgálja.
A légitársaság szolgáltatásaival kapcsolatban azt mondta, versenytársaitól eltérően nem vezetik be a prémium turista osztályt, mert az economy annál kényelmesebb a Qatar gépein.
Al-Baker azt mondta, a turista osztályok esetén nem prémium ülésekre, hanem megfelelően kialakított kényelmes székekre és kiegészítő szolgáltatásokra van szükség.
A Qatar egyik legnagyobb versenytársa, az Emirates vezetése máshogy látja nemcsak a flotta szerepét, hanem a szolgáltatási színvonal alakulását is. Tim Clark vezérigazgató korábban az A380-as flottával kapcsolatban azt mondta, az összes repülőgépet vissza fogják állítani a forgalomba két éven belül. A prémium turista osztályt pedig épp az év utolsó napjaiban mutatta be a társaság az egyik vadonatúj A380-asának fedélzetén.