A csődvédelemben működő Norwegian gyökeres átszervezésének részeként a Boeing 737-esek számát is csökkenti: az összes MAX típusváltozat távozik, de a Next Generation példányok közül is eladnak jó párat.
Bár a Boeing ígérete szerint egy székre vetítve akár 20 százalékkal alacsonyabb költségszint mellett üzemeltethető a 737 MAX az előző, Next Generation változathoz képest, a Norwegian mégis úgy döntött, hogy megszabadul tőlük a cég átalakításának részeként.
A norvég E24 gazdasági lap február végén számolt be arról először, hogy a légitársaság 18 példányából 12-nek új tulajdonost keresnek, és erre ki is jelöltek egy céget.
Most a lapnak Geir Karlsen, a légitársaság pénzügyi igazgatója megerősítette, hogy mindegyik 737 MAX távozik, kizárólag régebbi generációs változatokat üzemeltetnek ezután.
A cél 53 darab 737-800-as megtartása, ebből 50 marad forgalomban, 3 pedig tartalékként szolgál majd.
Eközben tíz példányt elad a cég, az Aerotelegraph szerint az érintett gépek svéd lajstromban vannak, többet a napokban is használt a légitársaság.
Hogy a Norwegian pont a 737 MAX-eket vonja ki, abból a szempontból is érdekes, hogy tavaly júniusban önhatalmúlag úgy döntöttek, az összesen 100 darabra szóló megrendelést felmondják. Emiatt is pereskedik most az amerikai gyártóval, ugyanis a Boeing még úgy veszi, a szerződés él, mert nem született egyezség a megszüntetésről. Ezzel párhuzamosan a Norwegian kompenzációt is követel a gyártótól a MAX-ek repülési tilalma miatt bekövetkezett bevételkieséséért.
Amint beszámoltunk róla, a légitársaság február végén visszamondta több mint 90 darab Airbus A320neo és A321LR repülőgépre szóló megrendelését, arról pedig már korábban döntés született, hogy a Boeing 787-esektől is megválik.
A cég reorganizációja ír és norvég csődvédelem alatt jelenleg is zajlik, ezzel kapcsolatban a pénzügyi vezető optimizmusának adott hangot, meglátása szerint a piacról be tudják szerezni a működéshez szükséges 4-5 milliárd euró friss tőkét.