A költségcsökkentés jegyében kivonja végül az összes Airbus A330-asát is az American Airlines, a szélestörzsűek közül csak a Boeing 777-esek és 787-esek maradnak meg. A cég eközben utasoknak szervez bemutatót a Boeing 737 MAX-re, hogy ezzel is segítsen a bizalom visszaépítésében.
Mint arról a múlt héten beszámoltunk, az American Airlines – minden más versenytársához hasonlóan – jelentős, 3,1 milliárd dolláros veszteséget jelentett a szeptember 30-án véget ért pénzügyi negyedévben, ezért újabb költségcsökkentő intézkedéseket vezet be.
Az American korábban már jelezte, hogy számos típusát elbúcsúztatja, a tervezettnél korábban.
A távozó Boeing 757-esek és 767-esek, Airbus A330-300-asok mellett, a súlyos anyagi helyzet miatt a 15 darab A330-200-as is távozik, a szélestörzsűek közül csak a Boeing 777-esek és 787-esek maradnak.
A légitársaság nem saját maga vásárolta az A330-asokat, hanem a US Airways flottájából örökölte, a két cég 2013-as összeolvadásakor.
Az American a pénzügyi jelentésében azt is jelezte: megállapodott a Boeinggel, hogy a tervezettnél két évvel később, 2023-ban és 2024-ben vesznek át 18 darab 737 MAX-et, a 2021-re tervezett Airbus A321-esek finanszírozását pedig eladás-visszlízing formájában biztosítják.
Szintén a múlt héten adtunk róla hírt, hogy az American december végére és jövő év elejére már menetrendbe állította a 737 MAX-et, mivel várhatóan hamarosan ismét megkapja a típus a légialkalmassági engedélyét. Ezzel kapcsolatban a CNBC amerikai hírcsatorna azt írta,
a légitársaság Dallasban, a New York-i La Guardián és Miamiban is lehetőséget biztosít néhány utasnak, hogy pilóták és mérnökök kíséretében személyesen is megismerhessék a 737 MAX módosításait.
A pilótákat emellett arra kérte a légitársaság, hogy segítsenek a típussal kapcsolatos bizalom helyreállításában.