A tehertér és a pilótafülke között beépített válaszfal gyártási hibája miatt csak csökkentett kapacitással üzemelhetnek az IAI által átalakított Boeing 737-es teherszállító repülőgépek.
Az izraeli légiközlekedési hatóság felülvizsgálta az IAI Bedek részlege által használt válaszfal gyártási folyamatát, amelynek során olyan hibát találtak amely alapján egy esetleges kényszerleszálláskor nem biztos, hogy az el tudná megfelelően látni feladatát.
A hiba súlyossága miatt az EASA sürgősségi légialkalmassági direktívában rakodási korlátozást rendelt el minden érintett Boeing 737-300, -400 és -700(BDSF) példányra vonatkozóan.
Nemcsak az egyes pozíciókba elhelyezhető áru maximális tömegét csökkentették, hanem további spaniferek használatát is előírták azok rögzítéséhez.
A korlátozás a direktíva kiadásától él, azaz a következő járatokat már e szerint kell teljesíteni. Nyilvános lista ugyan nem került közzétételre a 47 érintett repülőgépről, azonban különböző források szerint ausztrál Qantas, az indiai Spicejet és az amerikai Alaska Airlines légiáru szállító részlege is használja a típust.