Hidrogénmeghajtású kisgépet tervez a KLM segítségével Delfti Műszaki Egyetem
Az AeroDelft csapat a holland légitársaság együttműködésével egy kétüléses, hidrogén meghajtású repülőgépet tervez, amelynek szűzrepülésére 2025-ben kerülhet sor.
Sikeres földi tesztelés után a donor Q400-ast is átvette a Zero...
Az Alaska Airlines átadott egy Bombardier Q400-as repülőgépet a hidrogén-elektromos meghajtási rendszert fejlesztő cégnek, amely a Hyper Truck földi tesztberendezésén mutatta be a hajtáslánc működését.
Uniós megállapodás született a légiközlekedési ágazat szén-dioxid-mentesítéséről
A fenntartható üzemanyagok aránya ötévente emelkedne a légiközlekedésben használt üzemanyag keverékekben.
Fenntartható üzemanyagot fejlesztő cégbe fektet a Wizz Air
A légitársaság első, saját tőkés befektetésével szeretné biztosítani az Egyesült Királyságban üzemelő repülőgépei számára az alternatív kerozint.
Csak hidrogén-elektromos hajtással repült a Zero Avia Do-228-asa
Sikeresen teljesítette első, csak a kísérleti ZA600 hajtóművel végzett repülését a cég átalakított Dornier-gépe.
A bővülés és a fenntarthatóság állt az arab légiközlekedési csúcs fókuszában
Az immár 10. alkalommal megrendezett, idei Arab Aviation Summit legfontosabb témája a légiközlekedés erősödő visszaépülése és a környezetvédelem volt.
Kizárólag fenntartható üzemanyaggal repült egy A321neo
Először emelkedett levegőbe az Airbus keskenytörzsű családjának tagja úgy, hogy mindkét hajtóművét csak fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal (SAF) táplálták.
Levegőbe emelkedett az első hidrogénhajtású Dash 8-as
Sikeres tesztrepülésen van túl az egyik erőforrásánál hidrogén üzemanyagcellás meghajtással felszerelt De Havilland Canada Dash 8-300-as.
Az Airbus is csatlakozik az új-zélandi hidrogén-ökoszisztéma kialakításához
Az egész országra kiterjedő hidrogénkiszolgáló hálózat első állomásaként a christchurch-i reptéren épül ki a tesztekhez szükséges infrastruktúra.
Évente 36 ezer tonna fenntartható üzemanyagot vásárolhat a Wizz Air
A megkötött szerződésük szerint 2025-től a Neste is kiszolgálja biokerozinnal a Wizz Air európai hálózatát.
Egy óriásgépnyi szemetet hasznosított újra az Emirates tavaly
A dubaji légitársaság 2022-ben több mint félmillió kiló műanyagot és üveget hasznosított újra a szelektív gyűjtés révén, ez nagyjából megegyezik egy teletankolt A380-as felszállótömegével.
Fenntartható üzemanyaggal tesztelte egyik Boeing 777-esét az Emirates
A dubaji légitársaság földi tesztet hajtott végre egy Boeing 777-300ER repülőgép GE90 típusú hajtóművével, amelyet kizárólag fenntartható üzemanyag táplált, a következő lépésben egy próbarepülést is terveznek.
Először repült a ZeroAvia hidrogén-elektromos hajtáslánccal felszerelt Dorniere
Végrehajtotta szűzrepülését a részben hidrogén-elektromos meghajtásúvá alakított Dornier 228-as, ez eddig a legnagyobb gép, amely ilyen erőforrással levegőbe emelkedett.
Rekordalacsony volt tavaly a Wizz Air egy utaskilométerre vetített karbonlábnyoma
Mindössze 55,2 gramm volt a légitársaság utaskilométerenkénti átlagos szén-dioxid-kibocsátása 2022-ben, ez 15,4 százalékkal kisebb a 2021-esnél.
Továbbfejlesztenék a Pratt & Whitney GTF hajtóműveit
Víz befecskendezésével tennék még hatékonyabbá Pratt & Whitney GTF hajtóműveit, jelentősen javítva az üzemanyag-felhasználást, csökkentve a nitrogén-oxidok, valamint a kondenzcsíkot képező anyagok mennyiségét is.
Hidrogénnel táplált hajtóművet tesztelt a Rolls-Royce és az Easyjet
A világon először teszteltek hidrogénmeghajtást modern repülőgép-hajtóművön, az üzemanyagot szél- és árapály-energiával előállították elő.
Az OMV-től vesz fenntartható üzemanyagot a Wizz Air
A Wizz Air megállapodott a OMV-vel arról, hogy 2023 és 2030 közt 185 000 tonna mennyiségig vásárolhat fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyagot (SAF) az olajvállalattól.
Hidrogén-laboratórium lett egy forgalomból kivont A320-asból
Kísérleti géppé alakított példányt mutatott be a Lufthasna Technik, a jövő hidrogénmeghajtású repülőgépeinek karbantartási és földi kiszolgálási folyamatainak fejlesztéséhez használják.
Fenntartható repülőgép-üzemanyagra kötött szerződést az Air France-KLM
A légitársasági csoport 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható üzemanyaggal elégíti ki, e célból leszerződött a Neste és DG Fuels vállalatokkal összesen 1,6 millió tonnára.
Hidrogénmeghajtású változat is készül a Cessna Grand Caravanból
A Cessna népszerű Grand Caravan típusát is hidrogén-elektromos meghajtással szeretné ellátni a ZeroAvia vállalat.
Teljesítette első útvonalrepülését az eBeaver elektromos hidroplán
A kanadai Harbour Air tisztán elektromos meghajtásúra átalakított hidroplánja, egy De Havilland Canada DHC-2 Beaver 24 perces utat tett meg.
Újabb amerikai légitársaság száll be hidrogén-elektromos hajtást fejlesztő cégbe
Az American Airlines is elköteleződött a Zero Avia regionális típusokba szánt rendszere mellett.
A fenntartható repülőgép-üzemanyagok használatát szorgalmazza az EP
Az Európai Parlament (EP) csütörtöki állásfoglalásában azt szorgalmazza, hogy az EU-s légitársaságok nagyobb arányban használjanak fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagokat.
Megengedőbb kibocsátási szabályokért lobbiznak a légitársaságok
Nyilvánosan a klímacélok támogatásáról beszélnek az európai légitársaságok, de hírek szerint a háttérben például az Air France-KLM és az IAG is lazább előírásokért lobbizik.
Környezetvédők bíróság elé vinnék fenntarthatósági kampánya miatt a KLM-et
Egy holland környezetvédő csoport szerint a cég reklámjai félrevezetik a fogyasztókat azzal, hogy zöldnek és fenntarthatónak tüntetik fel a repülést.