Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Megkezdte az első szélestörzsű A330-as karbantartását új hangárjában az Aeroplex

Szintet lépett az Aeroplex: megérkezett az időszakos nagykarbantartásra az első Airbus A330-as szélestörzsű repülőgép a magyar vállalat új hangárjába.

Új generációs A380-ast szorgalmaz az Emirates vezetője

Nagy arányban kompozit anyagokból készülő, új generációs hajtóművekkel és szárnyakkal felszerelt, a jelenlegi A380-asnál is nagyobb óriásgép fejlesztésére próbálja rávenni az európai gyártót Tim Clark.

Felgyorsítják az orosz hajtóművel szerelt MSz-21 tesztprogramját

A szankciók miatt az Irkut hazai gyártású hajtóműre cseréli az egyik repülési teszteket végző MSz-21-300-as Pratt & Whitney erőforrásait.

Újra átadhat 787-eseket a Boeing

Megkapta a Dreamlinerek átadásainak újraindításához szükséges hatósági engedélyt az amerikai gyártó, a 2021 májusától tartó kényszerszünet utáni első példány az American Airlineshoz kerül.

Az EASA egyelőre nem teszi kötelezővé a felületi jegesedésjelző beépítését

Megvizsgálták az alkalmazásának hatásait, azonban a szakemberek szerint egyelőre nem elég kiforrott a technológia ahhoz, hogy üzembiztosan működjön.

Törölte az Airbus a Qatar Airways összes A350-es megrendelését

A hírek szerint az európai gyártó törölte a katari légitársaság összes, eddig még át nem adott A350-esekre szóló megrendelését.

Csúszik az A320neók gyártási ütemének felpörgetése

Fél évvel később érheti el az Airbus a tervezett havi 65 példány átadását a keskenytörzsű típuscsaládjából a beszállítói lánc akadozása miatt.

Megkapta a hatósági jóváhagyást a 787-átadások újraindítására a Boeing

Az amerikai gyártó hibajavításainak engedélyezése lehetővé teszi, hogy várhatóan augusztustól ismét kaphassanak Dreamlinereket az üzemeltetők.

Kevesebb repülőgépet tud átadni idén a két nagy gyártó

A beszállítói lánc nehézségei, főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű miatt mérsékli ezévi gyártási és átadási kilátásait az Airbus és a Boeing is.

Lezárult a Comac C919 tesztelési programja

Jelentős előrelépést tett a kínai gyártó új generációs keskenytörzsű típusa a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítvány megszerzése felé.

Hidrogénnel üzemelő hajtómű kondenzcsíkját vizsgálja az Airbus

A gyártó ZEROe programjának részeként gázturbinás vitorlázó repülőgépek segítségével tanulmányozzák a hidrogén elégetésekor keletkező kondenzcsíkokat.

London Citybe is repülhet majd az Embraer E195-E2

Ez az új generációs Embraer lesz legnagyobb befogadóképességű gép, amellyel a különleges üzemeltetési feltételeket megkövetelő, központi légikikötőbe járatok teljesíthetők.

Háromféle áruszállítóvá alakítást kínál a Dash 8-400-hoz a gyártó

Három áruszállítóvá alakítási megoldást jelentett be a De Havilland Canada a Dash 8-400 típushoz.

Bemutatta szuperszonikus utasszállítója friss terveit a Boom

A kecsesebb törzsű, sirályszárnyakkal és négy hajtóművel felszerelt Overture 65-80 utast szállíthat majd a mai típusok sebességének duplájával, több mint 7800 kilométerre.

A Boeing fölényét hozta az idei Farnborough-i Légiszalon

A járvány előttiekhez képest csendesebb volt az idei rendezvény, de az amerikai repülőgépgyártó több fontos szerződést is kötött, főként a 737 MAX-ra.

Harminccal több ülés passzírozható az A350-esekbe

A kabin áttervezett oldalpaneleivel, a komfortot megőrizve 10 székes turista osztályú sorok is kialakíthatók az Airbus új generációs szélestörzsűjén.

Nyitott ventilátoros hajtóművet is tesztelnek majd az A380-ason

A CFM fejlesztés alatt álló Open Fan erőforrását egy A380-ason tesztelik majd az évtized második felében az Airbus és a hajtóműgyártó megállapodása szerint.

Megvannak az Airbus A350F rakodási rendszereinek beszállítói

A konténerek továbbítását az Ancra International rendszere, míg a fő fedélzet rakodóajtajának kezelését a Curtiss-Wright eszközei biztosítják majd.

Felpörgeti a PW1100G hajtóművek gyártását a Pratt & Whitney

Legkésőbb jövő év elejére utolérheti korábbi vállalását az Airbus A320neo típuscsaládnak szánt hajtóművek átadásával az amerikai gyártó.

A járvány után a háború hatásait nyögi a repülőgépipar a Boeing...

A légiközlekedés fellendülésével a Boeing 41 170 új repülőgép iránti keresletet prognosztizál 2041-ig, a szankciók és a háború gazdasági hatásai miatt azonban a korábbihoz képest több ezerrel visszavette előrejelzését.

Belehúzott a Boeing, de nem érte utol riválisát

Az amerikai gyártó 51 kereskedelmi repülőgépet adott át múlt hónapban, de az első félévet tekintve ebben és az értékesítésben is jelentősen elmaradt az Airbustól, a 787-esek átadása pedig már egy éve áll.

Messze van ide tervétől az Airbus, de hosszú távra kedvező trendeket...

Bele kell húznia a második félévben az európai gyártónak, hogy el tudja érni az idei évre kitűzött gyártási és átadási számait, a hosszú távú keresletet illetően azonban optimistább, mint tavaly novemberben.

Szélcsatornás tesztekkel folytatódik az An-124-es utódjának fejlesztése

Szélesebb raktérrel, akár 180 tonnás teherbírással, fejlett aerodinamikai jellemzőkkel és orosz gyártású PD-35-ös hajtóművekkel érkezhet az orosz Elefánt.

A 737 MAX 10 programjának leállítására kényszerülhet a Boeing

Ha év végéig nem sikerül megszerezni a forgalomba állításhoz a hatósági jóváhagyást, akkor a gyártó leállíthatja a 737 MAX típuscsalád legnagyobb befogadóképességű változatának programját.

Harminc éves az Aeroplex, a magyar repülőgép-karbantartó vállalat

A cég a 2016-ban indult reorganizációnak köszönhetően mára több stabil és növekvő üzletágával, szélestörzsű repülőgépek fogadására is képes új hangárjával a magyar légiipar alapkövévé, a régió repülőgép-karbantartási piacának egyik legerősebb szereplőjévé vált.
Hirdetés
Translate »