Forgalomba állt az 1700. Embraer E-Jet
A brazil gyártó átadta az E-Jet típuscsalád 1700. példányát, az E195-E2-es a KLM Cityhopper flottájába került az Aircastle lízingcégen keresztül.
Átadta az 500. A350-est az Airbus
Az európai gyártó új generációs, szélestörzsű típusa a 2014-es forgalomba állítás óta mintegy 225 millió utast szállított világszerte 900 útvonalon, és még több mint 400 darabra van megrendelés, az Airbus most pedig javított a típus hatékonyságán, és növelte a szállítható utasok számát is.
Kiadta a Comac C919 típusbizonyítványát a kínai légügyi hatóság
Megszerezte a belföldi forgalomba állításhoz szükséges hatósági tanúsítványt a kínai új generációs keskenytörzsű típus, de első példányának átadása az idei év végéről 2023-ra csúszik.
Elkezdődött a Szuhoj Superjet-New prototípusainak összeszerelése
Az Irkut három példányt épít tesztelések céljára a főként orosz eredetű alkatrészekből álló új változatból.
Felszállt az A321XLR Pratt & Whitney hajtóművel szerelt prototípusa is
Az Airbus megkezdte az A321XLR PW1100G hajtóművel szerelt változatának tesztelését is.
Felszállt a tisztán elektromos meghajtású Alice
Szeptember 27-én végrehajtotta szűzrepülését az elektromos meghajtású Alice prototípusa az egyesült államokbeli Moses Lake repülőteréről.
Megkapta európai tanúsítását a Rolls-Royce Pearl 700 hajtómű
A Gulfstream G700 és G800 típusok erőforrása sikeresen teljesített az előírt teszteket, ezzel a Rolls-Royce gyártmánya megszerezte az EASA tanúsítványát.
Calgary közelében tervezi új repülőgépgyárát a De Havilland
A Dash 8-400 és a DHC-6 Twin Otter gyártásának újraindításán dolgozik a kanadai cég, egy új albertai egységbe költöztetné minden típusa összeszerelését, ami 2025-ben már működne.
Újabb nagy összegű bírságot kapott a Boeing
Az USA tőzsdefelügyeletének a Boeing 200 millió dollárt, Dennis Muilenburg volt cégvezető pedig 1 milliót fizet, mert bár tudtak a 737 MAX hibáiról, félretájékoztatták a nyilvánosságot, kárt okozva a részvényeseknek.
Folytatódik a kínai-orosz „Dreamliner” fejlesztése
Kicsi a valószínűsége, hogy 2030 előtt felszálljon a CRAIC CR929 új generációs, szélestörzsű utasszállító prototípusa, de folytatódik a közös fejlesztése.
Egy lépésre az első felszállástól az Eviation Alice
Az elektromos meghajtású gép prototípusa végrehajtotta a nagy sebességű gurulási próbákat, amely az utolsó fontos lépés a már többször elhalasztott szűzrepülése előtt.
Piacra dobja a kínai vevők át nem vett 737 MAX gépeit...
A kínai megrendelők részére legyártott több 737 MAX repülőgépet újraértékesít a Boeing, mert nem várhat a végtelenségig, amíg az Egyesült Államok és Kína rendezi a fennálló politikai nézeteltéréseket. A MAX 7 és 10 változatok tanúsítása továbbra is bizonytalan.
Két évvel később, de 19 helyett 30 férőhellyel érkezik a Heart...
A svéd Heart Aerospace bejelentette, hogy 2028-ban áll forgalomba az ES-30 hibrid-elektromos regionális típusa, a Saab és az Air Canada kisebbségi részesedést szerzett a cégben, utóbbi pedig 30 példányra szerződött.
Kiszállt a Rolls-Royce hajtóműgyártó a Boom Supersonic projektből
A brit cég a továbbiakban nem vesz részt a szuperszonikus utasszállító fejlesztésében, így egyelőre nem tudni, milyen hajtóművet használhat majd az Overture.
Megkezdte az első szélestörzsű A330-as karbantartását új hangárjában az Aeroplex
Szintet lépett az Aeroplex: megérkezett az időszakos nagykarbantartásra az első Airbus A330-as szélestörzsű repülőgép a magyar vállalat új hangárjába.
Új generációs A380-ast szorgalmaz az Emirates vezetője
Nagy arányban kompozit anyagokból készülő, új generációs hajtóművekkel és szárnyakkal felszerelt, a jelenlegi A380-asnál is nagyobb óriásgép fejlesztésére próbálja rávenni az európai gyártót Tim Clark.
Felgyorsítják az orosz hajtóművel szerelt MSz-21 tesztprogramját
A szankciók miatt az Irkut hazai gyártású hajtóműre cseréli az egyik repülési teszteket végző MSz-21-300-as Pratt & Whitney erőforrásait.
Újra átadhat 787-eseket a Boeing
Megkapta a Dreamlinerek átadásainak újraindításához szükséges hatósági engedélyt az amerikai gyártó, a 2021 májusától tartó kényszerszünet utáni első példány az American Airlineshoz kerül.
Az EASA egyelőre nem teszi kötelezővé a felületi jegesedésjelző beépítését
Megvizsgálták az alkalmazásának hatásait, azonban a szakemberek szerint egyelőre nem elég kiforrott a technológia ahhoz, hogy üzembiztosan működjön.
Törölte az Airbus a Qatar Airways összes A350-es megrendelését
A hírek szerint az európai gyártó törölte a katari légitársaság összes, eddig még át nem adott A350-esekre szóló megrendelését.
Csúszik az A320neók gyártási ütemének felpörgetése
Fél évvel később érheti el az Airbus a tervezett havi 65 példány átadását a keskenytörzsű típuscsaládjából a beszállítói lánc akadozása miatt.
Megkapta a hatósági jóváhagyást a 787-átadások újraindítására a Boeing
Az amerikai gyártó hibajavításainak engedélyezése lehetővé teszi, hogy várhatóan augusztustól ismét kaphassanak Dreamlinereket az üzemeltetők.
Kevesebb repülőgépet tud átadni idén a két nagy gyártó
A beszállítói lánc nehézségei, főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű miatt mérsékli ezévi gyártási és átadási kilátásait az Airbus és a Boeing is.
Lezárult a Comac C919 tesztelési programja
Jelentős előrelépést tett a kínai gyártó új generációs keskenytörzsű típusa a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítvány megszerzése felé.
Hidrogénnel üzemelő hajtómű kondenzcsíkját vizsgálja az Airbus
A gyártó ZEROe programjának részeként gázturbinás vitorlázó repülőgépek segítségével tanulmányozzák a hidrogén elégetésekor keletkező kondenzcsíkokat.