Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Jóváhagyta a továbbfejlesztett hajtóműves ATR-eket az uniós hatóság

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség kiadta a Pratt & Whitney Canada PW127XT-M hajtóművel felszerelt ATR 72 és 42 forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt.

Aligha éri el az idei átadási célszámát a két nagy repülőgépgyártó

A harmadik negyedév végén továbbra is az Airbus vezet, 437 repülőgépet adott át az év eddigi részében, míg amerikai riválisa, a Boeing 328-at.

Nagy elmaradásban van a Boeing a 737 MAX 7 és MAX...

Az amerikai pilóták ellenzik, hogy a Boeing haladékot kapjon a 737 MAX 7 és 10 tanúsításakor a modern figyelmeztető rendszer beépítésére, már a gyártó sem számít arra, hogy határidő előtt sikerül az engedélyeztetés.

Megkezdődtek az A320neo család továbbfejlesztett hajtóművének repülési tesztjei

Az Airbus megkezdte az A320neo család egyik új generációs hajtóműtípusának továbbfejlesztett változata, a Pratt & Whitney GTF Advantage repülési tesztelését.

Tervezd meg az áruszállító A350-es prototípusának festésmintáját!

Pályázatot hirdetett az Airbus az áruszállító A350-es gyári festésének megtervezésére.

Forgalomba állt az 1700. Embraer E-Jet

A brazil gyártó átadta az E-Jet típuscsalád 1700. példányát, az E195-E2-es a KLM Cityhopper flottájába került az Aircastle lízingcégen keresztül.

Átadta az 500. A350-est az Airbus

Az európai gyártó új generációs, szélestörzsű típusa a 2014-es forgalomba állítás óta mintegy 225 millió utast szállított világszerte 900 útvonalon, és még több mint 400 darabra van megrendelés, az Airbus most pedig javított a típus hatékonyságán, és növelte a szállítható utasok számát is.

Kiadta a Comac C919 típusbizonyítványát a kínai légügyi hatóság

Megszerezte a belföldi forgalomba állításhoz szükséges hatósági tanúsítványt a kínai új generációs keskenytörzsű típus, de első példányának átadása az idei év végéről 2023-ra csúszik.

Elkezdődött a Szuhoj Superjet-New prototípusainak összeszerelése

Az Irkut három példányt épít tesztelések céljára a főként orosz eredetű alkatrészekből álló új változatból.

Felszállt az A321XLR Pratt & Whitney hajtóművel szerelt prototípusa is

Az Airbus megkezdte az A321XLR PW1100G hajtóművel szerelt változatának tesztelését is.

Felszállt a tisztán elektromos meghajtású Alice

Szeptember 27-én végrehajtotta szűzrepülését az elektromos meghajtású Alice prototípusa az egyesült államokbeli Moses Lake repülőteréről.

Megkapta európai tanúsítását a Rolls-Royce Pearl 700 hajtómű

A Gulfstream G700 és G800 típusok erőforrása sikeresen teljesített az előírt teszteket, ezzel a Rolls-Royce gyártmánya megszerezte az EASA tanúsítványát.

Calgary közelében tervezi új repülőgépgyárát a De Havilland

A Dash 8-400 és a DHC-6 Twin Otter gyártásának újraindításán dolgozik a kanadai cég, egy új albertai egységbe költöztetné minden típusa összeszerelését, ami 2025-ben már működne.

Újabb nagy összegű bírságot kapott a Boeing

Az USA tőzsdefelügyeletének a Boeing 200 millió dollárt, Dennis Muilenburg volt cégvezető pedig 1 milliót fizet, mert bár tudtak a 737 MAX hibáiról, félretájékoztatták a nyilvánosságot, kárt okozva a részvényeseknek.

Folytatódik a kínai-orosz „Dreamliner” fejlesztése

Kicsi a valószínűsége, hogy 2030 előtt felszálljon a CRAIC CR929 új generációs, szélestörzsű utasszállító prototípusa, de folytatódik a közös fejlesztése.

Egy lépésre az első felszállástól az Eviation Alice

Az elektromos meghajtású gép prototípusa végrehajtotta a nagy sebességű gurulási próbákat, amely az utolsó fontos lépés a már többször elhalasztott szűzrepülése előtt.

Piacra dobja a kínai vevők át nem vett 737 MAX gépeit...

A kínai megrendelők részére legyártott több 737 MAX repülőgépet újraértékesít a Boeing, mert nem várhat a végtelenségig, amíg az Egyesült Államok és Kína rendezi a fennálló politikai nézeteltéréseket. A MAX 7 és 10 változatok tanúsítása továbbra is bizonytalan.

Két évvel később, de 19 helyett 30 férőhellyel érkezik a Heart...

A svéd Heart Aerospace bejelentette, hogy 2028-ban áll forgalomba az ES-30 hibrid-elektromos regionális típusa, a Saab és az Air Canada kisebbségi részesedést szerzett a cégben, utóbbi pedig 30 példányra szerződött.

Kiszállt a Rolls-Royce hajtóműgyártó a Boom Supersonic projektből

A brit cég a továbbiakban nem vesz részt a szuperszonikus utasszállító fejlesztésében, így egyelőre nem tudni, milyen hajtóművet használhat majd az Overture.

Megkezdte az első szélestörzsű A330-as karbantartását új hangárjában az Aeroplex

Szintet lépett az Aeroplex: megérkezett az időszakos nagykarbantartásra az első Airbus A330-as szélestörzsű repülőgép a magyar vállalat új hangárjába.

Új generációs A380-ast szorgalmaz az Emirates vezetője

Nagy arányban kompozit anyagokból készülő, új generációs hajtóművekkel és szárnyakkal felszerelt, a jelenlegi A380-asnál is nagyobb óriásgép fejlesztésére próbálja rávenni az európai gyártót Tim Clark.

Felgyorsítják az orosz hajtóművel szerelt MSz-21 tesztprogramját

A szankciók miatt az Irkut hazai gyártású hajtóműre cseréli az egyik repülési teszteket végző MSz-21-300-as Pratt & Whitney erőforrásait.

Újra átadhat 787-eseket a Boeing

Megkapta a Dreamlinerek átadásainak újraindításához szükséges hatósági engedélyt az amerikai gyártó, a 2021 májusától tartó kényszerszünet utáni első példány az American Airlineshoz kerül.

Az EASA egyelőre nem teszi kötelezővé a felületi jegesedésjelző beépítését

Megvizsgálták az alkalmazásának hatásait, azonban a szakemberek szerint egyelőre nem elég kiforrott a technológia ahhoz, hogy üzembiztosan működjön.

Törölte az Airbus a Qatar Airways összes A350-es megrendelését

A hírek szerint az európai gyártó törölte a katari légitársaság összes, eddig még át nem adott A350-esekre szóló megrendelését.
Hirdetés
Translate »