Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Felszállt az A321XLR Pratt & Whitney hajtóművel szerelt prototípusa is

Az Airbus megkezdte az A321XLR PW1100G hajtóművel szerelt változatának tesztelését is.

Felszállt a tisztán elektromos meghajtású Alice

Szeptember 27-én végrehajtotta szűzrepülését az elektromos meghajtású Alice prototípusa az egyesült államokbeli Moses Lake repülőteréről.

Megkapta európai tanúsítását a Rolls-Royce Pearl 700 hajtómű

A Gulfstream G700 és G800 típusok erőforrása sikeresen teljesített az előírt teszteket, ezzel a Rolls-Royce gyártmánya megszerezte az EASA tanúsítványát.

Calgary közelében tervezi új repülőgépgyárát a De Havilland

A Dash 8-400 és a DHC-6 Twin Otter gyártásának újraindításán dolgozik a kanadai cég, egy új albertai egységbe költöztetné minden típusa összeszerelését, ami 2025-ben már működne.

Újabb nagy összegű bírságot kapott a Boeing

Az USA tőzsdefelügyeletének a Boeing 200 millió dollárt, Dennis Muilenburg volt cégvezető pedig 1 milliót fizet, mert bár tudtak a 737 MAX hibáiról, félretájékoztatták a nyilvánosságot, kárt okozva a részvényeseknek.

Folytatódik a kínai-orosz „Dreamliner” fejlesztése

Kicsi a valószínűsége, hogy 2030 előtt felszálljon a CRAIC CR929 új generációs, szélestörzsű utasszállító prototípusa, de folytatódik a közös fejlesztése.

Egy lépésre az első felszállástól az Eviation Alice

Az elektromos meghajtású gép prototípusa végrehajtotta a nagy sebességű gurulási próbákat, amely az utolsó fontos lépés a már többször elhalasztott szűzrepülése előtt.

Piacra dobja a kínai vevők át nem vett 737 MAX gépeit...

A kínai megrendelők részére legyártott több 737 MAX repülőgépet újraértékesít a Boeing, mert nem várhat a végtelenségig, amíg az Egyesült Államok és Kína rendezi a fennálló politikai nézeteltéréseket. A MAX 7 és 10 változatok tanúsítása továbbra is bizonytalan.

Két évvel később, de 19 helyett 30 férőhellyel érkezik a Heart...

A svéd Heart Aerospace bejelentette, hogy 2028-ban áll forgalomba az ES-30 hibrid-elektromos regionális típusa, a Saab és az Air Canada kisebbségi részesedést szerzett a cégben, utóbbi pedig 30 példányra szerződött.

Kiszállt a Rolls-Royce hajtóműgyártó a Boom Supersonic projektből

A brit cég a továbbiakban nem vesz részt a szuperszonikus utasszállító fejlesztésében, így egyelőre nem tudni, milyen hajtóművet használhat majd az Overture.

Megkezdte az első szélestörzsű A330-as karbantartását új hangárjában az Aeroplex

Szintet lépett az Aeroplex: megérkezett az időszakos nagykarbantartásra az első Airbus A330-as szélestörzsű repülőgép a magyar vállalat új hangárjába.

Új generációs A380-ast szorgalmaz az Emirates vezetője

Nagy arányban kompozit anyagokból készülő, új generációs hajtóművekkel és szárnyakkal felszerelt, a jelenlegi A380-asnál is nagyobb óriásgép fejlesztésére próbálja rávenni az európai gyártót Tim Clark.

Felgyorsítják az orosz hajtóművel szerelt MSz-21 tesztprogramját

A szankciók miatt az Irkut hazai gyártású hajtóműre cseréli az egyik repülési teszteket végző MSz-21-300-as Pratt & Whitney erőforrásait.

Újra átadhat 787-eseket a Boeing

Megkapta a Dreamlinerek átadásainak újraindításához szükséges hatósági engedélyt az amerikai gyártó, a 2021 májusától tartó kényszerszünet utáni első példány az American Airlineshoz kerül.

Az EASA egyelőre nem teszi kötelezővé a felületi jegesedésjelző beépítését

Megvizsgálták az alkalmazásának hatásait, azonban a szakemberek szerint egyelőre nem elég kiforrott a technológia ahhoz, hogy üzembiztosan működjön.

Törölte az Airbus a Qatar Airways összes A350-es megrendelését

A hírek szerint az európai gyártó törölte a katari légitársaság összes, eddig még át nem adott A350-esekre szóló megrendelését.

Csúszik az A320neók gyártási ütemének felpörgetése

Fél évvel később érheti el az Airbus a tervezett havi 65 példány átadását a keskenytörzsű típuscsaládjából a beszállítói lánc akadozása miatt.

Megkapta a hatósági jóváhagyást a 787-átadások újraindítására a Boeing

Az amerikai gyártó hibajavításainak engedélyezése lehetővé teszi, hogy várhatóan augusztustól ismét kaphassanak Dreamlinereket az üzemeltetők.

Kevesebb repülőgépet tud átadni idén a két nagy gyártó

A beszállítói lánc nehézségei, főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű miatt mérsékli ezévi gyártási és átadási kilátásait az Airbus és a Boeing is.

Lezárult a Comac C919 tesztelési programja

Jelentős előrelépést tett a kínai gyártó új generációs keskenytörzsű típusa a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítvány megszerzése felé.

Hidrogénnel üzemelő hajtómű kondenzcsíkját vizsgálja az Airbus

A gyártó ZEROe programjának részeként gázturbinás vitorlázó repülőgépek segítségével tanulmányozzák a hidrogén elégetésekor keletkező kondenzcsíkokat.

London Citybe is repülhet majd az Embraer E195-E2

Ez az új generációs Embraer lesz legnagyobb befogadóképességű gép, amellyel a különleges üzemeltetési feltételeket megkövetelő, központi légikikötőbe járatok teljesíthetők.

Háromféle áruszállítóvá alakítást kínál a Dash 8-400-hoz a gyártó

Három áruszállítóvá alakítási megoldást jelentett be a De Havilland Canada a Dash 8-400 típushoz.

Bemutatta szuperszonikus utasszállítója friss terveit a Boom

A kecsesebb törzsű, sirályszárnyakkal és négy hajtóművel felszerelt Overture 65-80 utast szállíthat majd a mai típusok sebességének duplájával, több mint 7800 kilométerre.

A Boeing fölényét hozta az idei Farnborough-i Légiszalon

A járvány előttiekhez képest csendesebb volt az idei rendezvény, de az amerikai repülőgépgyártó több fontos szerződést is kötött, főként a 737 MAX-ra.
Hirdetés
Translate »