London Citybe is repülhet majd az Embraer E195-E2
Ez az új generációs Embraer lesz legnagyobb befogadóképességű gép, amellyel a különleges üzemeltetési feltételeket megkövetelő, központi légikikötőbe járatok teljesíthetők.
Háromféle áruszállítóvá alakítást kínál a Dash 8-400-hoz a gyártó
Három áruszállítóvá alakítási megoldást jelentett be a De Havilland Canada a Dash 8-400 típushoz.
Bemutatta szuperszonikus utasszállítója friss terveit a Boom
A kecsesebb törzsű, sirályszárnyakkal és négy hajtóművel felszerelt Overture 65-80 utast szállíthat majd a mai típusok sebességének duplájával, több mint 7800 kilométerre.
A Boeing fölényét hozta az idei Farnborough-i Légiszalon
A járvány előttiekhez képest csendesebb volt az idei rendezvény, de az amerikai repülőgépgyártó több fontos szerződést is kötött, főként a 737 MAX-ra.
Harminccal több ülés passzírozható az A350-esekbe
A kabin áttervezett oldalpaneleivel, a komfortot megőrizve 10 székes turista osztályú sorok is kialakíthatók az Airbus új generációs szélestörzsűjén.
Nyitott ventilátoros hajtóművet is tesztelnek majd az A380-ason
A CFM fejlesztés alatt álló Open Fan erőforrását egy A380-ason tesztelik majd az évtized második felében az Airbus és a hajtóműgyártó megállapodása szerint.
Megvannak az Airbus A350F rakodási rendszereinek beszállítói
A konténerek továbbítását az Ancra International rendszere, míg a fő fedélzet rakodóajtajának kezelését a Curtiss-Wright eszközei biztosítják majd.
Felpörgeti a PW1100G hajtóművek gyártását a Pratt & Whitney
Legkésőbb jövő év elejére utolérheti korábbi vállalását az Airbus A320neo típuscsaládnak szánt hajtóművek átadásával az amerikai gyártó.
A járvány után a háború hatásait nyögi a repülőgépipar a Boeing...
A légiközlekedés fellendülésével a Boeing 41 170 új repülőgép iránti keresletet prognosztizál 2041-ig, a szankciók és a háború gazdasági hatásai miatt azonban a korábbihoz képest több ezerrel visszavette előrejelzését.
Belehúzott a Boeing, de nem érte utol riválisát
Az amerikai gyártó 51 kereskedelmi repülőgépet adott át múlt hónapban, de az első félévet tekintve ebben és az értékesítésben is jelentősen elmaradt az Airbustól, a 787-esek átadása pedig már egy éve áll.
Messze van ide tervétől az Airbus, de hosszú távra kedvező trendeket...
Bele kell húznia a második félévben az európai gyártónak, hogy el tudja érni az idei évre kitűzött gyártási és átadási számait, a hosszú távú keresletet illetően azonban optimistább, mint tavaly novemberben.
Szélcsatornás tesztekkel folytatódik az An-124-es utódjának fejlesztése
Szélesebb raktérrel, akár 180 tonnás teherbírással, fejlett aerodinamikai jellemzőkkel és orosz gyártású PD-35-ös hajtóművekkel érkezhet az orosz Elefánt.
A 737 MAX 10 programjának leállítására kényszerülhet a Boeing
Ha év végéig nem sikerül megszerezni a forgalomba állításhoz a hatósági jóváhagyást, akkor a gyártó leállíthatja a 737 MAX típuscsalád legnagyobb befogadóképességű változatának programját.
Harminc éves az Aeroplex, a magyar repülőgép-karbantartó vállalat
A cég a 2016-ban indult reorganizációnak köszönhetően mára több stabil és növekvő üzletágával, szélestörzsű repülőgépek fogadására is képes új hangárjával a magyar légiipar alapkövévé, a régió repülőgép-karbantartási piacának egyik legerősebb szereplőjévé vált.
Egy évet késik és Pratt & Whitney hajtóművel érkezik a D328eco
A prototípus összeszerelése a következő hónapokban kezdődik a gyártó új lipcsei üzemében.
Levegőben az A321XLR, de a forgalomba állítás dátuma bizonytalan
Végrehajtotta első felszállását az Airbus új generációs keskenytörzsű típusának megnövelt hatótávú változata, de a már több mint 500 példányban elkelt A321XLR kiegészítő üzemanyag-tartálya körül továbbra is kérdőjelek vannak.
Együttműködésről állapodott meg az Aeroplex és az Embraer
Szándéknyilatkozatot írt alá az Aeroplex a brazil gyártóval a Magyar Honvédség leendő KC-390-es szállítógépeinek műszaki támogatásáról, a magyar repülőgép-karbantartó vállalat más Embraer-típusokhoz is megszerezheti a képességeket.
Kockázatos lenne a Boeing szerint új figyelmeztető rendszert építeni a 737...
A gyártó szerint akár negatív következményekkel is járhat, ha új fedélzeti figyelmeztető rendszert kell alkalmazni a leghosszabb törzsű változaton.
Hamarosan levegőbe emelkedhet az Eviation Alice
Teljesítette földi gurulási próbáit az Eviation teljesen elektromos meghajtású típusa, amely során újabb rendellenességet találtak a prototípusnál.
Hidrogénmeghajtást fejlesztő központot hoz létre az Egyesült Királyságban az Airbus
A gyártó a hidrogénmeghajtású repülőgépekhez szükséges technológiákat fejlesztő központot alapít az Egyesült Királyságban, amit az ország kormánya is jelentős összeggel támogat.
Természet ihlette szárnyat fejleszt az Airbus
Túl van az első szélcsatorna teszteken az Airbus "eXtra Performance Wing" elnevezésű szárnyának prototípusa.
Új generációs típusváltozat fejlesztésébe kezd az ATR
Regionális turbólégcsavaros típuscsaládja gazdaságosabb és környezetkímélőbb változatának fejlesztését jelentette be a francia-olasz gyártó: az EVO munkanevű változat hivatalos programindítása jövőre, forgalomba állítása 2030-ra várható.
Végrehajtotta első repülését a rövid futópályákhoz tervezett ATR-42-es
Az ATR 42-600-as módosított változatát a nagyon rövid futópályákkal rendelkező repülőtereken történő üzemelésre készítik fel a tesztprogramban.
Jövőre indítaná turbólégcsavaros típusának programját az Embraer
A száz utas szállítására képes, új generációs turbólégcsavaros típusa fejlesztését 2023 közepén indítaná el az Embraer, ehhez Indiában keres partnereket a brazil gyártó.
Bővíti az A320-as típuscsalád gyártósorát Alabamában az Airbus
Egy második végszerelő sort hoz létre Mobile-ban a vállalat az A320 típuscsaládnak, az új egység 2025 második negyedévében kezdi meg működését a tervek szerint.