Szárazföld felett is tesztelhetik a gyártók a szuperszonikus utasszállítók prototípusait
Az FAA új, speciális szabályokat léptetett életbe, ezzel megnyílt az út a szuperszonikus utasszállító gépek prototípusainak tesztelése előtt.
Újabb amerikai szankciók nehezítik a kínai és orosz repülőgépgyártást
Az USA kereskedelmi minisztériuma katonai végfelhasználónak minősített 103 orosz és kínai vállalatot, köztük több repülőgépgyártót, amelyeknek csak külön engedéllyel értékesíthetnek bármit az amerikai vállalatok.
Át kell tervezni az izraeli elektromos repülőgéptípust
Részlegesen módosítani kell az Eviation elektromos repülőgépén, az Alice-en, amelynek fejlesztési programját a prototípusban kigyulladt akkumulátor is hátráltatja.
Forgalomba állhat Indonézia saját fejlesztésű turbólégcsavaros repülőgépe
Az indonéz hatóság kiadta az állami Dirgantara Indonesia (IAe) által közel két évtizede fejlesztett N219 regionális repülőgép légialkalmassági tanúsítványát.
HEPA-szűrőket kaphat az Embraer régebbi típuscsaládja
Decembertől kezdhetik beszerelni a nagy hatékonyságú kiegészítőket az ERJ-145 gépekbe, hamarosan a -140 és -135-ösök változatoknál is elérhető lesz ez a lehetőség.
Először készült külföldön függőleges vezérsík a Boeing 787-eshez
Az emírségekbeli Strata az első olyan gyártóvá lépett elő, amely az USÁ-n kívül készít ilyen teljesen összeszerelt fődarabot a Dreamlinerekhez.
Furcsaságok történhettek a Boeing 737 MAX újbóli engedélyeztetésénél
Az Egyesült Államok Szenátusa szerint a Boeing szakemberei befolyásolhatták azokat a pilótákat, akik a 737 MAX újraengedélyezésénél a szimulátoros ellenőrző repüléseket hajtották végre.
Pilótákat vesz fel a Boeing a 737 MAX-ek üzemeltetőinek támogatására
A gyártó biztosra akar menni, hogy a 737 MAX visszatérése gördülékeny és problémamentes lesz, ezért pilótákat alkalmaz, akik a légitársaságokhoz kerülnek egy időre.
Végrehajtotta szűzrepülését a modernizált Il-114-es
Végrehajtotta szűzrepülését az Il-114-300-as turbólégcsavaros orosz utasszállító típus a Moszkvához közeli zsukovszkiji repülőtérről.
Ezer darab CR929-es szélestörzsű utasszállítót gyártana 2045-ig Kína
Az együttműködési problémák és az orosz finanszírozás visszafogása ellenére a kínai vezető mérnök szerint minden az ütemterv szerint halad a CRAIC CR929-et illetően.
Újabb gyártási hibákat találtak a Boeing 787-eseknél
Bár nem jelent közvetlen veszélyt a Dreamlinerek törzsénél felfedezett újabb probléma, a korábban elrendelt vizsgálatot kiterjesztette a gyártó és a légügyi hatóság.
Végrehajtotta első repülését az orosz hajtóműves Irkut MSz-21
Végrehajtotta első repülését az Irkut MSz-21-es orosz gyártmányú, Aviadvigatel PD-14-es hajtóművekkel felszerelt változata, amely az MSz-21-310 jelzést kapta.
Airbus vs Boeing – Nem ért véget az amerikai gyártó kálváriája
Bár a hatóságok jóváhagyták a 737 MAX módosításait, a Boeing még a sikeres 787-eséből sem adott át a múlt hónapban, az Airbus viszont a járvány ellenére is tudott üzemeltetőkhöz juttatni szélestörzsű típusokat.
Indul a Dornier Do-328 utódjának fejlesztése
A gyártó a D328eco piacra lépését 2025-re tervezi az 50 férőhelyesnél kisebb repülőgépek szegmensében, valamint a többcélú szállítórepülőgépek piacán, a típust akár egyetlen pilóta is vezetheti.
Újabb taggal bővül a Beechcraft King Air-család
Megújítja a Beechcraft King Air 200-as szériát a gyártó Textron Aviation, december 2-án leleplezték az új, 260-as verziót.
Havi öt példányra csökken a Boeing 787-es gyártási rátája
Ismét visszavágta a Boeing a legnépszerűbb szélestörzsű típusának összeszerelési ütemét, 2021 közepétől havonta 6 helyett eggyel kevesebb készül majd.
Megkapta az EASA jóváhagyását az ATR 72 áruszállító változata
Megkezdődhetnek az ATR 72-600F átadásai, miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) kiadta a típusváltozat légialkalmassági engedélyét.
Fontos engedélyt szerzett meg a COMAC C919
Az A320neo és a 737 MAX kihívójának szánt kínai utasszállító megkapott egy fontos engedélyt, a gyártó reményei szerint 2021 végén már forgalomba is állhat az új generációs típus.
Kínaiak szállhatnak rá a gyengélkedő európai beszállítókra
Az egyik érdekképviseleti csoport szerint leginkább cégek közti konszolidációval lehetne elkerülni, hogy más kontinens befektetői részesedést szerezzenek fontosabb európai gyártócégekben.
A továbbfejlesztés sem mentette volna meg az A380-as programot
John Leahy, az európai gyártó volt kereskedelmi vezetője szerint az árazási és tervezési hibákban bővelkedő típus gyártásának korai leállítását érdemben egy modernizált változat sem akadályozta volna meg.
Az Airbus volt vezetője szerint átverték őket az A380-as hajtóműveinek gyártói
A legendás John Leahy azt mondja: a kétszintes óriásgép fejlesztéskor a házon belüli koncepcionális hibák mellett a hajtóműveket szállító két cég becsapta a gyártót, ezért lett sikertelen a típus.
Januárig eltart a 737 MAX engedélyezése az EU hatóságánál
Korábban novemberre ígérte, de végül jövő év elején fogja jóváhagyni az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 737 MAX újbóli forgalomba állítását az unióban.
Kína továbbra sem tervezi a 737 MAX-ok repülési tilalmának feloldását
Kína továbbra sem engedi felszállni a halálos balesetek miatt földre parancsolt Boeing 737 MAX típusváltozatú repülőgépeket.
Újra repülhet a Boeing 737 MAX
Több mint 600 nappal a globális földre parancsolása után az FAA visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát, így a típusváltozat az átalakítások és pilótaképzés után újra repülhet, bár egyelőre csak az USA területén.
Fenntartható üzemanyaggal teszteli az UltraFan hajtóművet a Rolls-Royce
Az ökológiai lábnyomot csökkentő programjának részeként a brit hajtóműgyártó először használ teljes mértékben fenntartható üzemanyagot a még fejlesztés alatt álló, új generációs erőforrása földi tesztelésénél.