Szuperszonikus utasszállítót fejleszt a Virgin Galactic
Tizenkilenc utas szállítására képes, deltaszárnyú szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe kezdett a Virgin Galactic, e célra megállapodást kötött a Rolls-Royce hajtóműgyártóval.
Nyugdíjba vonult a legelső Airbus A330-as
Közel 28 év szolgálat után kivonták a forgalomból az első Airbus A330-ast, amelyet még berepülésre használtak, és a Cathay Dragon flottájában teljesített utoljára szolgálatot.
Bemutatta utasszállító űrhajója belterét a Virgin Galactic
Online eseményen vált láthatóvá az első, űrturistákat szállító jármű, a VSS Unity belseje, amely minden elemében a sokat fizető utasok kényelmét és az egyedi utazási élményt szolgálja.
Kevesebbet gyárt az Airbus is, a vártnál rosszabb a pénzügyi eredménye
Közel kétmilliárd euró adózott veszteségről számolt be az Airbus az első pénzügyi félév után, emellett a vállalat újabb intézkedésként még kevesebb A350-est készít a jövőben.
Hivatalos: 2022-ben leáll a 747-es gyártása
Ötvenhárom év után a Boeing leállítja a világ egyik ikonikus repülőgépe, a 747-es gyártását, az utolsó példány várhatóan a UPS-hez kerül 2022-ben, addig új megrendelést pedig már nem fogadnak.
Elhalasztja a Boeing a 777X bevezetését, még kevesebb 787-es készül
A koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés okán a Boeing az első 777X-et csak 2022-ben adja át, és havi hatra csökkenti a Dreamliner gyártási rátáját.
Az Airbus szerint a hidrogénnel érhető el a karbonsemlegesség
Az európai repülőgépgyártó úgy véli, a hidrogénnel érhető el, hogy a következő évtizedben nulla károsanyag-kibocsátású kereskedelmi repülőgép kerülhessen piacra, de más technológiákra is szükség lesz.
Kerülőúton gyorsítja a gyártó az új Il-96-os tanúsítását
Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium minden erejével igyekszik megkönnyíteni a késésben lévő Iljusin Il-96-400M tanúsítását, most a navigációs rendszert tesztelik le egy másik repülőgépen.
Bemutatták egy megvalósítható hibrid-elektromos utasszállító koncepcióját
A hetven ülésesre tervezett regionális repülőgép belátható időn belül utat nyithat a tömegek számára is elérhető karbonsemleges utazáshoz.
Októbernél korábban nem szállhat fel a Boeing 737 MAX
Októbernél korábban nem valószínű, hogy engedélyezi a Boeing 737 MAX kereskedelmi forgalomba állását a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), a szervezet most készíti elő a légialkalmassági direktívát, amely a gép rendszereinek módosításait rögzíti.
Halomban állnak az át nem adott Dreamlinerek a Boeingnél
Elérte az ötvenet a legyártott, de át nem adott Boeing 787-esek száma, és amellett, hogy lassan elfogy a tárolásukra alkalmas terület, a gyártót anyagilag is nagyon rosszul érinti a helyzet.
A Boeing szerint 2035-re képtelenség karbonsemleges gépet tervezni
Nem számít nagy műszaki áttörésre a következő generációs keskenytörzsű gépek műszaki jellemzőiben a Boeing vezérigazgatója, szerinte lehetetlenség 2035-re karbonsemleges gépet fejleszteni.
Kockázati tőkealap segíti az AerinX nemzetközi piacra lépését
A légi járművek karbantartását támogató innovatív megoldásokat fejlesztő, magyar alapítású AerinX a 700 millió forint értékű forrás révén a nemzetközi piacra léphet.
2022-ben indulhat az Airbus helikopteralkatrész-gyártás Gyulán
Megalapította az Airbus és Magyarország az Airbus Helicopters Hungary Kft-t, amely 2022-től gyárt majd precíziós alkatrészeket a gyulai ipari parkban felépülő üzemben.
Széthúzás nehezíti az orosz-kínai szélestörzsű típus fejlesztését
A kínaiak szerint két éves csúszással, 2025-ben emelkedhet a levegőbe a CR929 prototípusa, az orosz Irkut viszont ezt cáfolja, és számos más kérdésben sem ért egyet partnerével.
Folytatódik a mélyrepülés a repülőgép-átadásoknál
A koronavírus-járvány és az utazási korlátozások miatt a korábbi töredékére esett a repülőgép-átadások száma az első fél évben, megrendelések is alig érkeznek az Airbus és a Boeing típusaira.
Az A321XLR típus fontos elemének gyártását kezdte meg az Airbus leányvállalata
A németországi Premium Aerotec megkezdte az Airbus A321XLR nagyhatótávú keskenytörzsű repülőgép első eleme, a törzs hátsó részében elhelyezett üzemanyagtartály gyártását.
Kezdődik a Superjet orosz fejlesztésű navigációs rendszerének tesztelése
Megkezdte a gyártó a Szuhoj Superjet modernizált változatába szánt, hazai fejlesztésű inerciális navigációs rendszer tesztelését.
Eladás-visszlízinggel próbál 737 MAX vásárlásra ösztönözni a Boeing
Mivel a lízingcégeken kívül másnak nem nagyon van tőkéje és akarata új gépeket finanszírozni, a Boeing alternatív úton próbálja vonzóbbá tenni a 737 MAX-ot.
Még több módosítást vár el az EASA a 737 MAX-on
Az eddigieknél is több módosítást vár el a 737 MAX repülésirányító rendszerében az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, bár ezek nélkül is újra kiadják majd a légialkalmassági engedélyt, a típuson 2021-ig módosítani kell az amerikai felügyelet szerint is.
Felére csökkenti a gyártást és kétszáz főt leépít az ATR
Jelentős megszorításokba kezd a gazdasági válság miatt az ATR, több mint kétszáz főt elbocsájtanak, és tavalyhoz képest fele annyi gépet gyártanak.
Átadta az 1600. E-Jetet az Embraer
A svájci Helvetic Airways vette át az Embraer E-Jet ezerhatszázadik példányát, a brazil gyártó azonban állami segítségre szorul, a kútba esett Boeing-együttműködés és a járvány hatásai miatt.
Leállíthatta a Boeing a 747-es típus értékesítését
Már nem hajt a Boeing a 747-esre szóló megrendelésekért, a meglévőket még teljesítik, aztán 2022-ben véget érhet a Jumbo sorozatgyártása egyes értesülések szerint.
Lezárult a Boeing 737 MAX hatósági berepülése
Az amerikai hatóság pilótái és mérnökei az elmúlt három nap alatt hajtották végre az ellenőrző repüléseket a legkisebb befogadóképességű, Boeing 737 MAX 7 prototípusával.
A Boeing annak idején elhallgatta a 737 MAX új átesésvédelmi rendszerét...
A Szövetségi Légügyi Hatóság annak idején nem kapott a gyártótól megfelelő információt a 737 MAX új átesésvédelmi rendszeréről egy friss minisztériumi jelentés szerint, a katasztrófák egyik okaként megjelölt MCAS-t csak 2019 januárjában tudta átnézni.