Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Szuperszonikus utasszállítót fejleszt a Virgin Galactic

Tizenkilenc utas szállítására képes, deltaszárnyú szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe kezdett a Virgin Galactic, e célra megállapodást kötött a Rolls-Royce hajtóműgyártóval.

Nyugdíjba vonult a legelső Airbus A330-as

Közel 28 év szolgálat után kivonták a forgalomból az első Airbus A330-ast, amelyet még berepülésre használtak, és a Cathay Dragon flottájában teljesített utoljára szolgálatot.

Bemutatta utasszállító űrhajója belterét a Virgin Galactic

Online eseményen vált láthatóvá az első, űrturistákat szállító jármű, a VSS Unity belseje, amely minden elemében a sokat fizető utasok kényelmét és az egyedi utazási élményt szolgálja.

Kevesebbet gyárt az Airbus is, a vártnál rosszabb a pénzügyi eredménye

Közel kétmilliárd euró adózott veszteségről számolt be az Airbus az első pénzügyi félév után, emellett a vállalat újabb intézkedésként még kevesebb A350-est készít a jövőben.

Hivatalos: 2022-ben leáll a 747-es gyártása

Ötvenhárom év után a Boeing leállítja a világ egyik ikonikus repülőgépe, a 747-es gyártását, az utolsó példány várhatóan a UPS-hez kerül 2022-ben, addig új megrendelést pedig már nem fogadnak.

Elhalasztja a Boeing a 777X bevezetését, még kevesebb 787-es készül

A koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés okán a Boeing az első 777X-et csak 2022-ben adja át, és havi hatra csökkenti a Dreamliner gyártási rátáját.

Az Airbus szerint a hidrogénnel érhető el a karbonsemlegesség

Az európai repülőgépgyártó úgy véli, a hidrogénnel érhető el, hogy a következő évtizedben nulla károsanyag-kibocsátású kereskedelmi repülőgép kerülhessen piacra, de más technológiákra is szükség lesz.

Kerülőúton gyorsítja a gyártó az új Il-96-os tanúsítását

Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium minden erejével igyekszik megkönnyíteni a késésben lévő Iljusin Il-96-400M tanúsítását, most a navigációs rendszert tesztelik le egy másik repülőgépen.

Bemutatták egy megvalósítható hibrid-elektromos utasszállító koncepcióját

A hetven ülésesre tervezett regionális repülőgép belátható időn belül utat nyithat a tömegek számára is elérhető karbonsemleges utazáshoz.

Októbernél korábban nem szállhat fel a Boeing 737 MAX

Októbernél korábban nem valószínű, hogy engedélyezi a Boeing 737 MAX kereskedelmi forgalomba állását a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), a szervezet most készíti elő a légialkalmassági direktívát, amely a gép rendszereinek módosításait rögzíti.

Halomban állnak az át nem adott Dreamlinerek a Boeingnél

Elérte az ötvenet a legyártott, de át nem adott Boeing 787-esek száma, és amellett, hogy lassan elfogy a tárolásukra alkalmas terület, a gyártót anyagilag is nagyon rosszul érinti a helyzet.

A Boeing szerint 2035-re képtelenség karbonsemleges gépet tervezni

Nem számít nagy műszaki áttörésre a következő generációs keskenytörzsű gépek műszaki jellemzőiben a Boeing vezérigazgatója, szerinte lehetetlenség 2035-re karbonsemleges gépet fejleszteni.

Kockázati tőkealap segíti az AerinX nemzetközi piacra lépését

A légi járművek karbantartását támogató innovatív megoldásokat fejlesztő, magyar alapítású AerinX a 700 millió forint értékű forrás révén a nemzetközi piacra léphet.

2022-ben indulhat az Airbus helikopteralkatrész-gyártás Gyulán

Megalapította az Airbus és Magyarország az Airbus Helicopters Hungary Kft-t, amely 2022-től gyárt majd precíziós alkatrészeket a gyulai ipari parkban felépülő üzemben.

Széthúzás nehezíti az orosz-kínai szélestörzsű típus fejlesztését

A kínaiak szerint két éves csúszással, 2025-ben emelkedhet a levegőbe a CR929 prototípusa, az orosz Irkut viszont ezt cáfolja, és számos más kérdésben sem ért egyet partnerével.

Folytatódik a mélyrepülés a repülőgép-átadásoknál

A koronavírus-járvány és az utazási korlátozások miatt a korábbi töredékére esett a repülőgép-átadások száma az első fél évben, megrendelések is alig érkeznek az Airbus és a Boeing típusaira.

Az A321XLR típus fontos elemének gyártását kezdte meg az Airbus leányvállalata

A németországi Premium Aerotec megkezdte az Airbus A321XLR nagyhatótávú keskenytörzsű repülőgép első eleme, a törzs hátsó részében elhelyezett üzemanyagtartály gyártását.

Kezdődik a Superjet orosz fejlesztésű navigációs rendszerének tesztelése

Megkezdte a gyártó a Szuhoj Superjet modernizált változatába szánt, hazai fejlesztésű inerciális navigációs rendszer tesztelését.

Eladás-visszlízinggel próbál 737 MAX vásárlásra ösztönözni a Boeing

Mivel a lízingcégeken kívül másnak nem nagyon van tőkéje és akarata új gépeket finanszírozni, a Boeing alternatív úton próbálja vonzóbbá tenni a 737 MAX-ot.

Még több módosítást vár el az EASA a 737 MAX-on

Az eddigieknél is több módosítást vár el a 737 MAX repülésirányító rendszerében az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, bár ezek nélkül is újra kiadják majd a légialkalmassági engedélyt, a típuson 2021-ig módosítani kell az amerikai felügyelet szerint is.

Felére csökkenti a gyártást és kétszáz főt leépít az ATR

Jelentős megszorításokba kezd a gazdasági válság miatt az ATR, több mint kétszáz főt elbocsájtanak, és tavalyhoz képest fele annyi gépet gyártanak.

Átadta az 1600. E-Jetet az Embraer

A svájci Helvetic Airways vette át az Embraer E-Jet ezerhatszázadik példányát, a brazil gyártó azonban állami segítségre szorul, a kútba esett Boeing-együttműködés és a járvány hatásai miatt.

Leállíthatta a Boeing a 747-es típus értékesítését

Már nem hajt a Boeing a 747-esre szóló megrendelésekért, a meglévőket még teljesítik, aztán 2022-ben véget érhet a Jumbo sorozatgyártása egyes értesülések szerint.

Lezárult a Boeing 737 MAX hatósági berepülése

Az amerikai hatóság pilótái és mérnökei az elmúlt három nap alatt hajtották végre az ellenőrző repüléseket a legkisebb befogadóképességű, Boeing 737 MAX 7 prototípusával.

A Boeing annak idején elhallgatta a 737 MAX új átesésvédelmi rendszerét...

A Szövetségi Légügyi Hatóság annak idején nem kapott a gyártótól megfelelő információt a 737 MAX új átesésvédelmi rendszeréről egy friss minisztériumi jelentés szerint, a katasztrófák egyik okaként megjelölt MCAS-t csak 2019 januárjában tudta átnézni.
Hirdetés
Translate »