2020 nyarától a jelenlegi öt A380-asa mellé a Lufthansa még kettőt Münchenbe telepíthet Frankfurtból, a vezérigazgató közlése szerint. Carsten Spohr azt mondja, utóbbi helyen, fő központjukban a reptér kapacitáskorlátai miatt inkább kisebb gépekkel bővülnek majd, a bajor nagyvárosba viszont a nagyobbak kerülhetnek.

Tovább tolódhat München javára és Frankfurt rovására a Lufthansa bővülése: a bajor nagyvárosban inkább lát lehetőséget a cégcsoportot vezető Carsten Spohr az aero.de portálnak adott interjúja szerint.

A Lufthansa-vezér közölte, hogy Münchenben egyre több nagyobb gépük kap helyet, míg Frankfurtban inkább a kisebbek.

Ennek oka, hogy Spohr szerint a frankfurti reptér a kapacitása határaira érkezett – a le- és felszállások, valamint a terminálok tekintetében is -, ezért a szolgáltatási minőséget már nem tudnák tartani, ha itt nagyobb arányban növekednének.

Erről már korábban is beszélt, kritizálva, hogy drága a reptér és az üzemeltető nem hajlandó felújításokat végezni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Münchenben nagyobb gépekkel bővülne a légitársaság, Frankfurtba kisebbek kerülhetnek (Fotó: AIRportal.hu)

Münchenben viszont bár a két futópálya miatt szintén nincs túl sok tartalék a fel- és leszállások számának bővülésében, az általuk használt 2-es terminálkomplexumban még van, amit nagyobb gépekkel ki tudnak használni.

A bajor nagyvárosban lévő bázis szerepének növeléséről, és esetleg további A380-asok müncheni szerepvállalásáról a légitársaság a közelmúltban is közölt részleteket.

Carsten Spohr most is hangsúlyozta: fontos számukra, hogy az utasélmény, a szolgáltatásuk minőségének színvonala megmaradjon, és erre Münchenben inkább látnak esélyt.

Ezért a Frankfurtból már áttelepített öt A380-as mellé elképzelhető, hogy a 2020-as nyári menetrendtől további kettő is Münchenbe települ.

Így a tizennégy példányt számláló A380-as flottából már csak hét maradna Frankfurtban. Carsten Spohr szólt arról is, hogy Zürichben ugyancsak bajos már a bővülés a kapacitásgondok miatt, ezért München mellett Bécsre is koncentrálnak a cégcsoportban (az Austrian és a Eurowings révén – a szerk.).

A cégvezető beszélt arról is, hogy 2019 elején döntik el, mely németországi bázisukra kerül majd a 2020 nyarától várt első néhány Boeing 777-9-es a megrendelt húszból.

Mint rámutatott, az első 7 példány első osztályú kabinrész nélkül áll majd forgalomba, hiszen olyan régebbi repülőgépeket váltanak le, amelyeken szintén nincs ilyen. Ugyanakkor az új generációs 777-esekre a legújabb üzleti osztályú kabintermék kerül majd.

Szavai szerint ha piaci környezethez képest nagyobb mértékben szeretnének majd bővülni a 777-9-esek érkeztekor, akkor az A340-300-asokat váltják le velük, ha pedig kisebb mértékben, akkor a méretesebb Boeing 747-400-asokat.

A Lufthansa első néhány új generációs Boeing 777-9-esén nem lesz első osztályú kabinrész (Grafika: Boeing)

Carsten Spohr beszélt a nemrég ismertté vált tárgyalásokról is, a Boeing 787-esek esetleges beszerzéséről, amellyel egy időben vizsgálják azt, hogy megmaradjanak az Airbus A350-eseknél, a meglévők és megrendeltek mellé továbbiak vételével. Mint hangsúlyozta, nem látnak abban semmi különöset, ha esetleg párhuzamosan üzemeltetnék a két rivális típust, hiszen ez esetben más-más bázisukon szolgálnának.

A Lufthansa-vezető szólt még az idei nyári káoszról is, hangsúlyozta, hogy a jövő nyári menetrendi időszakra több tartalék repülőgépet és személyzetet biztosítanak majd a cégcsoportnál, de szerinte változatlanul nagy a szerepe a késésekben a légiforgalmi irányítás és a repülőterek kapacitáshiányának.

A Brussels Airlines és az Austrian flottamegújításáról annyit mondott, hogy előbbi kap néhány használt, de a meglévőknél fiatalabb A330-ast, a kabinfelújítások mellett. Az osztrák légitársaságnak pedig változatlanul a nyereségességét kell javítania – ahogy korábban is említette már ezt Spohr, az öregedő Boeing-szélestörzsűek és egyáltalán az Austrian jövőjéről szóló beszédében.