Bár javában tárgyal egy tőkeerős befektetővel a pénzügyi nehézségekkel küzdő izlandi fapados Wow Air, addig is kisebbre húzódik össze. A már elbúcsúztatott négy repülőgépét hamarosan öt további követi, ezzel csaknem felére csökken a flotta mérete, de járatmegszüntetések és elbocsátások is lesznek.

Radikális döntést hozott az izlandi Wow Air vezetősége, Skuli Mogensen alapító-ügyvezető azt közölte az aero.de szerint, hogy kisebbre húzódnak össze, a közelmúltbeli húsz repülőgépből csak tizenegy marad.
A pénzügyi gonddal küzdő fapados vezetősége jelenleg is tárgyal a Wizz Airben is tulajdonos Indigo Partners befeketetőcéggel, amely megvenné a légitársaságot, miután az Icelandair elállt az ugyanilyen szándékától.
Az elmúlt hetekben az izlandi diszkont egy A320-asát, egy A321-esét és két szélestörzsű A330-asát már leadta.
Hamarosan a megmaradt egyetlen A330-as és négy A321-es is elkerül a flottából, emellett a lízingelni tervezett A330-900neókra sem tartanak igényt.
A jövőbeni flotta így csupán tíz A321-esből (két új generációs neo, nyolc ceo) és egyetlen A320neóból áll majd.
Mivel pedig az összes szélestörzsűtől megválnak, nem lesz nagy hatótávolságú repülőgépük, ezért megszüntetik a Los Angeles-i és delhi járatokat.

Mindezek miatt elbocsátások is lesznek. Skuli Morgensen úgy fogalmazott: „megszakad a szíve” a döntés miatt, de ez a drasztikus lépés szükséges ahhoz, hogy hosszú távra stabilizálják a céget. A törölt járatok miatt az érintett utasokat értesítik, az új menetrendi struktúrát pedig januárban hozzák nyilvánosságra.
Idén január elsejétől szeptember végéig a Wow Air mintegy 33,6 millió USA-dolláros veszteséget hozott össze.