Túl van az első tesztrepülésen az Aviadvigatel PD-8 típusú hajtómű, amelyet a Szuhoj Superjet „oroszosított”, SSJ-NEW változatához fejleszt a Rosztech.
A PD-8 tesztpéldánya a Gromov Repüléskutató Intézet repülő laboratóriumként használt Iljusin Il-76LL típusú repülőgépe egyik hajtóművének a helyére felszerelve emelkedett először a levegőbe a Rosztech által közzétett felvételek szerint.
A tesztrepülések során a hajtómű teljesítménye és működése mellett számos paramétert rögzít és ellenőriz a gyártó, amelyek a tanúsításhoz és a biztonságos működéshez szükségesek.
Az új generációs orosz hajtóműtípus az MSz-21-eshez fejlesztett PD-14-es kistestvére.
A PD-8-as a francia Safran hajtóműgyártóval együttműködésben készülő, Power Jet Sam 146-os hajtóművet váltja fel, amelyet jelenleg a nyugati szankciók miatt nem szállíthatnak Oroszországba. Az új erőforrást a Superjet mellett a Beriev Be-200 amfíbián is használják majd.
Az SSJ-NEW változat fejlesztése már évekkel ezelőtt megkezdődött, a projekt célja, hogy a regionális típus nyugati részegységeit orosz fejlesztésű és gyártású alkatrészekkel helyettesítsék. A változat tanúsításának céldátuma jelenleg 2023 vége.