Megtalálták a Kínában hétfőn lezuhant China Eastern Airlines Boeing 737-800-asának repülési adatrögzítőjét.

A vizsgálat szempontjából kulcsfontosságú készülék (Flight Data Recorder – FDR) memóriamodulját – amely a repülési paramétereket és a gép műszaki adatait naplózza – a repülőgép becsapódásának helyén keletkezett elsődleges roncsmezőn, 1,5 méterre a felszín alatt találták meg a kínai állami média jelentése szerint március 27-én reggel, miután sikerült bemérni a jeladója által kibocsátott jeleket.

Az FDR memóriamodulját a helyszínről Pekingbe küldték további vizsgálatok céljából, de annak állapotáról egyelőre nem közöltek részleteket.

A hatóságok szombaton hivatalosan megerősítették, hogy a repülőgép fedélzetén utazó minden személy életét veszítette, nagy részüket DNS vizsgálatokkal már azonosították.

Az elsődleges roncsmezőről a repülőgép egyre több részegységét gyűjtik össze, köztük a sárkányszerkezet, a hajtóművek és futóművek darabjait is megtalálták, ezeken számos tesztet végeztek el, amelyek nem találtak robbanóanyagra utaló jeleket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, a kínai hatóság szerdán közölte, hogy a pilótafülkében zajló kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő berendezést (Cockpit Voice Recorder – CVR) megtalálták, a róla leszakadt memóriamodul vizsgálatát megkezdték.

A memóriaegység sérült volt, így azt a gyártóhoz küldték javításra és kiolvasásra egyes hírek szerint.

Korábban arról is hírt adtak a kínai hatóságok, hogy a becsapódás helyszínétől kilométerekre is találtak egyes alkatrészeket, ezért a kutatási területet kiterjesztették.

Ahogy már beszámoltunk róla, a China Eastern Airlines belföldi útvonalon közlekedő, B-1791 lajstromjelű, Boeing 737-89P (WL) típusú és kevesebb mint 6 éves repülőgépe egy hegyvidéki, erdős területen zuhant le a dél-kínai Kuanghszi tartományban hétfőn. A légicég MU 5735 számú járatát teljesítő gép Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartott, fedélzetén 123 utas és 9 fős személyzet utazott, túlélőket nem találtak.

A flightradar24.com járatkövető alkalmazás adatai szerint a gép 29 100 láb (8870 méter) utazómagasságon repült, majd hirtelen rendkívül meredek süllyedésbe kezdett, és alig több mint 2 perc alatt a földnek csapódott. A baleset abban a térségben történt, ahol a Kantonba érkező járatok megkezdik az utazómagasságról történő süllyedést a célreptér megközelítéséhez.