A kereskedelmi repülőgépekért felelős Airbus-elnök szerint valószínű, hogy amint felfuttatták a Bombardier-tól átvett A220-as típus gyártását, nekilátnak a már a kanadai vállalat által is tervezett még nagyobb változatnak.
A jelek szerint erősen számít a kanadai fejlesztésű, a Bombardier-tól átvett egykori C Series típuscsaládra, mai nevén A220-asra az Airbus, annyira, hogy a továbbfejlesztését sem tartja lehetetlennek.
Guillaume Faury, az európai holding kereskedelmi gépekért felelős elnöke ugyanis azt mondta: „nagyon valószínű”, hogy amint felfuttatták az A220-as gyártását, nekilátnak a harmadik, még nagyobb típusváltozat megvalósításának.
A cégvezető kedden újságíróknak beszélt erről az alabamai Mobile-ban, az A220-asok leendő második gyártósorának alapkőletételi ceremóniáján a Flightglobal szerint.
A szakember hangsúlyozta, hogy a fejlesztés beindítása természetesen gazdaságossági kérdés is, azonban látják a „nagyon nagy lehetőséget” ebben. De le is hűtötte a kedélyeket, mondván, „még nem értünk oda”, hogy ilyesmiről konkrétabban beszélhessünk.
Mint hozzátette, azért előbb fel szeretnék futtatni a gyártást, stabilizálni a folyamatokat. Mint megírtuk, költségcsökkentést is szeretne elérni a program új többségi tulajdonosaként az Airbus. Ugyanakkor az utóbbi időszakban szép számmal sikerült megrendeléseket behúzni, ez mindenképp bizakodásra ad okot a típus jövőjét illetően.
Már a Bombardier is gondolkodott egy még nagyobb típusváltozat kifejlesztésén.
A CS100 és CS300 elnevezésű verziók mellé, már 2015-ben emlegette a Bombardier vezére a harmadikat, ahogy arról beszámoltunk. Közlése szerint a típus szárnyai elég erősnek bizonyultak, így valószínűleg kis befektetéssel megnyújtható a törzs, néhány más, szükséges módosítás kíséretében.
Az annak idején rögtön pletykává vált CS500 elnevezés mintájára az iparág most, az Airbus-vezér közlése után máris A220-500-asként emlegeti a potenciális gépet, a jelenlegi A220-100 és -300 mintájára.
Ez, a vélhetően 160-180 utast szállítani képes harmadik változat már jóval nagyobb konkurenciát jelentene a két nagy gyártó, az Airbus és a Boeing kisebb keskenytörzsű gépeinek.
Így az európai gyártó a házon belüli konkurencia miatt nyilván alaposan átgondolja a lehetőségeket.
Míg ugyanis a jelenlegi A220-300-as az amúgy is mérsékelt sikerűnek minősíthető A319neo/737 MAX 7 kategóriában versenyez már, egy leendő A220-500-as már az eggyel nagyobb, A320neo/737 MAX 8 körbe is felérne.
Egyébként repülőrajongó körök az elmúlt években nem csak a CS500-asban láttak fantáziát, egészen színvonalas grafikákat is előállítva, hanem további két verzióban is, CS700 és CS900 elnevezéssel (utóbbi ajtókiosztása erősen emlékeztetett egy A321/Boeing 757-esére).
E kettőről azonban hivatalosan soha nem beszélt a Bombardier, nem tudni, foglalkoztak-e ilyesmivel, de megjegyzendő, hogy a keskeny törzs miatt egyébként sem nyújtható nagyon hosszúra a gép.