Nem kompenzációt szeretne a Boeingtől a MAX-ok kiesése miatt a Ryanair, hanem nagyobb árkedvezményeket a következő vásárlásoknál.
Michael O’Leary a Flightglobal szerint erről az amerikai CNBC hírtelevíziónak nyilatkozva beszélt a típus körüli anomáliákkal kapcsolatban. O’Leary már korábban is jelezte, hogy bár jó fél évvel később veheti csak át első MAX-ait a cég, töretlen a bizalma a Boeing termékében, és hogy ezt még jobban alátámassza, bejelentette, hogy újabb megrendelést készülnek leadni, amint feloldják a repülési tilalmat.
Hozzátette: már zajlanak a tárgyalások a Boeinggel, amelyek során az ír fapados társaság világossá tette: nem kompenzációra van szükségük, hanem nagyobb kedvezményeket akarnak kicsikarni.
O’Leary a televíziónak azt mondta, a MAX-ok tervezettnél későbbi bevezetése csak a nyári menetrendi időszakban 1 millió elmaradt utast jelent számukra. „Mindig is sokkal jobban érdekelt a gépek ára, (…) nem készpénzes kompenzációt akarok” – fogalmazott O’Leary, hozzátéve: szeretné látni, hogy a Boeing ennek alapján kicsit nagyvonalúbban bánik velük a jövőbeni megrendelések esetén is.
Leszögezte: szerinte a Boeing a helyzethez képest nagyon jól kezelte a típus földre parancsolását. Amint kiderült a hiba, azonosították a forrást is, a Szövetségi Légügyi Hatóságnak (FAA) ugyanakkor tanulnia kell az esetből, szerinte túl közel került egymáshoz a gyártó és a hatóság.
A Ryanair jelenleg csak 737-eseket használ (a Lauda gépeit nem számolva), 430 darab NG van a flottában, emellett 135 MAX-ra van rendelésük további 75 darabos opcióval.
Az FAA csütörtökön tartott megbeszélést a hatóságokkal a típus jövőjét illetően. Bár a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetet arról tájékoztatták, hogy leghamarabb június végén oldhatják fel a repülési tilalmat, pontos menetrendet nem vázoltak fel.