Csak ebben az évben a Jet Airways-zel együtt eddig négy komolyabb légitársaság dobta be a törölközőt, többségük európai volt. Egy év alatt már 15 nagyobb légicég szűnt meg a világon, de közöttük is az európaiak vannak többségben.
Az öreg kontinensen a konszolidáció már régóta zajlik, de még mindig nincs vége. A folyamat már rengeteg áldozatot szedett, közülük talán a legnagyobb és legismertebb az Air Berlin volt. Azóta újabb és újabb légitársaságok csatlakoznak a csődbe ment cégek sorához.
Csak 2019-ben eddig négy komolyabb cég ment tönkre, közülük három európai: a Germania, a FlyBMI és a Wow Air, hozzájuk csatlakozott most Indiából a Jet Airways. Mindez egy olyan gazdasági környezetben történt, amikor utasból bár nem volt hiány, a költségek racionalizálása kiemelt feladat volt, mivel a kerozin ára 2018-ban jelentősen emelkedett.
A folyamat a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) várakozásai szerint tovább folytatódik. Nincs biztonságban a jelenleg még közpénzzel lélegeztető gépen tartott Alitalia, és a Flybe sem dőlhet hátra a székben, még friss tulajdonosváltása és üzemméretének csökkentése mellett sem.
Az elmúlt egy évben világszerte mintegy 15 cég húzta le a rolót, az eddig említetteken kívül 2018-ban és 2019 elején búcsúztunk el Európában a VLM-től, a Small Planettől, a Cobalt Airtől, a Primera Airtől, az Azur Airtől, a Fly Wikingtől és a Saratov Airlines-tól. Emellett beszüntette működését a kolumbiai Aserca és az Aerolínea de Antioquia, valamint a Curacaoi Inselair, a dán Cimber pedig beolvadt a CityJetbe.