Lezárultak a tárgyalások, az American Airlines nem rendel A330-900neót az Airbus közlése szerint. A légitársaság még elemzi, hogy mi legyen a 22 darab A350-900-asra szóló megrendelésével, többet, illetve nagyobb változatot kérjen-e. Egyes információk szerint azonban inkább lehívja a Boeing 787-esekre szóló opcióit.
Régóta gondolkodik a US Airways-től örökölt, huszonkét A350-900-asra szóló megrendelésének sorsáról az American Airlines. A vezetők többször megjegyezték, ilyen kis számú gép a flottában nem üzemeltethető gazdaságosan. Az alternatívák között volt, hogy új generációs A330neóra módosítják a szerződést, hiszen a típus régebbi változatát már üzemeltetik, így nem volna szükség a flottától idegen modell, az A350-es üzembe vételére.
Most azonban az Airbus azt közölte, hogy lezárultak a tárgyalások, nem rendel A330-900-asokat a légitársaság, mert a Boeing „egyszerűen alájuk ígért”.
A Bloomberg értesülését szemléző flightglobal.com cikke szerint ezt támaszthatja alá a Reuters információja, miszerint a légitársaság Boeing 787-9-eseket fog rendelni az Airbus-szélestörzsűek helyett, lehívva az opciós jogát számos Dreamlinerre, mivel már üzemelteti a típust.
A másik lehetőség az volna, hogy hasonlóan például a Unitedhez, amely a harmincöt A350-1000-es helyett negyvenöt A350-900-asra módosított, az American is valami hasonló döntést hoz, mert egy jóval nagyobb alflotta már megérheti gazdasági szempontból.
Doug Parker vezérigazgató korábban említett ilyen elképzelést, amely szerint a nagyobbik változatból rendelnének inkább.
Az American most annyit közölt, hogy még nem született döntés az A350-esekről, tovább vizsgálják a lehetőségeket.
A légitársaság még 2013-ban, a US Airways-egyesüléskor örökölte meg az Airbus-rendelést. A meg nem valósuló -800-as modellről azon év végén módosítottak a középső változatra, majd az első példány átvételének időpontját elhalasztották, a kiadások visszafogása érdekében. Jelen állás szerint az első A350-es 2020-ban érkezne meg.