Tizenkét új útvonalon indít járatokat a szerbiai nagyváros Nis repülőteréről az Air Serbia indén júliustól, köztük Budapestre is. A légitársaság egy repülőgépét állomásoztatja majd a dél-kelet szerbiai város repülőterén, miután megnyerte azt a PSO-tendert, amelynek keretében a szerb kormányzat közérdek miatt támogatja az új járatok nyitását.

Az Air Serbia tizenkét új útvonalon indít államilag támogatott járatokat Nis városából, az útvonalak között Budapest is szerepel.

Bár a közlés nem tér ki rá, a járatokat nagy valószínűséggel Airbus A319 típusú repülőgéppel teljesíti majd az Air Serbia. (Fotó: AIRportal.hu)

A légitársaság új útvonalai júliustól Nis-ből: Baden Baden, Bologna, Budapest, Frankfurt Hahn, Friedrichshafen, Göteborg, Hannover, Ljubljana, Nürnberg, Róma, Salzburg és Tivat.

Tivat kivételével a minden útvonalon hetente kétszer repül majd az Air Serbia, egész évben, azaz a téli menetrendben is. Tivatba csak a nyári időszakban indulnak majd járatok, de hetente háromszor.

A megállapodás szerint a légitársaság arra kötelezi el magát, hogy egy, legalább 125 utas szállítására képes repülőgépet állomásoztasson a nisi Nagy Konstantin római császárról elnevezett repülőtéren.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A május elején lezárult pályázaton egyedül az Air Serbia indult el, bár több légitársaság is érdeklődött a lehetőség iránt. A pályázaton nyertes szerb légitársaság évente ötmillió eurót kap a kormánytól öt éven keresztül a járatok fenntartásáért cserébe.

A szerződést a következő napokban véglegesíti a légitársasággal a szerb közlekedési tárca az ex-yu aviation news információi szerint.

Az Air Serbia négy éves szünet után tér vissza Budapestre, 2015 végéig Belgrádból üzemeltetett a légitársaság járatokat Ferihegyre ATR turbólégcsavaros gépeivel.

Az Európai Unió szabályai szerint a kormányok jogszerűen nyújthatnak állami támogatást légitársaságok számára közszolgáltatási szerződés (ún. public service obligation, PSO) keretében. Ennek lényege, hogy a légitársaságok nyilvános tenderen pályázhatnak olyan, piaci alapon ki nem szolgált útvonalak teljesítésére, amelyek üzemeléséhez a tendert kiíró országnak gazdasági érdeke fűződik. Mint ismert, a magyar kormány hasonló konstrukcióban támogatja a Wizz Air 2017. áprilisától elindított nyugat-balkáni járatait.

Forrás: Air Serbia