Több érdekesség is lesz az All Nippon Airways három leendő A380-asán. Háromféle különleges festést kapnak a gépek, a fő fedélzet teljes egészében a turista osztályé, a felső szint pedig a három prémium kabinrészé lesz. Mind a négy osztályon bárpult várja az utasokat, lesz egy öltözőhelyiség is, a turista osztály hátsó szekciójában pedig ággyá alakítható sorok lesznek.

Ebben a hónapban kezdődött meg az Airbus toulouse-i gyártóbázisán a japán All Nippon Airways (ANA) első A380-asának végösszeszerelése. A három megrendelt példányt 2019 tavaszától állítja üzembe a légitársaság, a Tokió-Honolulu útvonalon közlekednek majd. Most a cég bejelentette, hogy a korábban már kihirdetett különleges, kék színű festés mellett a másik két gép további egy-egy rendhagyó mintát kap.

A hawaii teknőst ábrázoló speciális arculat kék változata az égboltot, a smaragdzöld az óceánt, a narancssárga pedig a híres hawaii naplementét szimbolizálja majd.

Mindegyik elnevezést is kapott, a Flying Honu (a teknősfajta hawaii nyelven) program részeként a kék a Lani (égbolt), a zöld a Kai (óceán), a narancssárga pedig a Ka La (naplemente) kifejezést.

Forrás: All Nippon Airways

Az ANA egyúttal nyilvánosságra hozta az A380-asainak belső elrendezését is, a közlés szerint négy osztályt alakítanak ki az óriásgépeken, összesen 520 ülés lesz majd bennük. Amint a flightglobal.com portál emlékeztet rá, ezzel az Emirates kétosztályos, 615 férőhelyes változata után a második legnagyobb befogadóképességű A380-ast üzemelteti majd a japán légitársaság, azonban négy kiszolgálási osztályon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ANA A380-asain a fő fedélzeten 383 turista ülőhely, a felső szinten pedig 137 magasabb osztályú szék lesz: 8 első, 56 üzleti és 73 prémium turista.

Mint a légitársaság közleménye rámutat, a Hawaii felé közlekedő járatokon ezzel először jelenik meg náluk az első osztály, az ajtókkal elszeparálható ülések privát szférát teremtenek majd.

Az üzleti osztályon 1-2-1 elrendezésben lesznek a székek, a középső sorokban több közülük szorosan egymás mellett lesz, hogy a  nászutasok közel lehessenek egymáshoz, mert az ANA közlése szerint gyakran választják a légitársaság üzleti osztályát ilyen célra. A prémium turista részleg 2-3-2 elrendezésű, a normál turista pedig 3-4-3 lesz.

A közölt alaprajz szerint a két fedélzetet összekötő hátsó lépcső négyzetes formájú és kisebb lesz, mint a típuson eddig ismert íves változat.

Forrás: All Nippon Airways

Ez vélhetően az A380-as újfajta kabinelrendezésének eredménye, amelyet a gyártó egy ideje már népszerűsít. Az első lépcső azonban, amelyet szintén lehetne kisebbre cserélni, az ábra szerint az ANA esetében megmarad az eddig ismert kialakításban.

Kiderül az is a kabin képéről, hogy minden osztályon lesz bárpult, a turistán is, és hogy a fő fedélzeten egy mosdó helyén öltözőszobát alakítanak ki.

A  légitársaság közlése szerint a megérkezés előtt ruhát váltani szándékozó utasok kapnak ezzel újfajta szolgáltatást. Természetesen további belső elemek is a Hawaii-szigetekre utalnak majd, így az égbolt fotója egy válaszfalon, vagy a LED-es, különböző színekre állítható világítás, amellyel a szivárványt is meg lehet jeleníteni.

Az ággyá alakítható couch üléssor (Forrás: All Nippon Airways)

Érdekességként a fő fedélzet leghátsó kabinrészén, amelyet coach-nak nevez az ANA, olyan turista osztályú székek lesznek, amelyek lábtámasza felhajtható, illetve egy-egy hármas, vagy négyes üléssor fekvőhellyé alakítható. Ezzel főként a kisgyermekes családoknak akarnak kedvezni, még matrac is igényelhető lesz a minél kényelmesebb fekvésért.