A Lufthansa és az Air France-KLM is megvenné a januárban csődbe ment Flybe légitársaságot, hogy megszerezzék a brit cég londoni és amszterdami nagy repülőtereken birtokolt résidőit.

A Telegraph című brit napilap értesülése szerint a két nagy európai légitársasági csoport tárgyalásokat folytat a Flybe felszámolóival. A lap hozzáteszi, hogy a cég a londoni Heathrow repülőtéren hét, az amszterdami Schiphol repülőtéren öt résidő-párral rendelkezik, a német és a francia-holland vállalat is ezeket próbálná megszerezni.

A Lufthansa és az Air France-KLM nem kívánta kommentálni a lapértesülést.

Fotó: AIRportal.hu

Amint korábban megírtuk, a Flybe január utolsó napjaiban ment csődbe, a légitársaság leállította összes járatát, a cég élére vagyonfelügyelőt neveztek ki.

A cikk megjegyzi, hogy az Interpath Advisory vagyonfelügyelőinek mindössze néhány napjuk lehet a megállapodás megkötésére, amellyel elkerülhető a felszámolási eljárás. A vevőnek azonban a fizetésképtelen légitársaság vagyonelemei mellett a kötelezettségeit is át kellene vennie, amely a vételáron felül plusz terhet jelent.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ha nem sikerül vevőt találni, a jelentős értéket képviselő le- és felszállási jogok visszakerülnek a reptéri résidők kiosztásáért felelős szervezetekhez.

Az esetlegesen felszabaduló londoni résidők iránt a skót Loganair regionális légitársaság is érdeklődését fejezte ki, amely jelenleg a Man-szigetről üzemeltet járatot Heathrowra ATR-eivel.

A Flybe az Egyesült Királyságon belül üzemeltetett menetrend szerinti regionális járatokat, elsősorban Birmingham, Belfast és London Heathrow repülőterei között, de emellett repültek néhány uniós célállomásra is, például Amszterdamba és Genfbe.

A légitársaság elődje 2020 márciusában állította le járatait és került csődeljárás alá, de már a járvány előtt is a csőd szélén táncolt. A vagyonelemeket végül egy ciprusi befektetőcég vásárolta fel, amely korábban is rendelkezett tulajdonrésszel a cégben, majd részvételével indult újra tavaly áprilisban az üzemelés nyolc darab De Havilland Canada Dash 8-400 turbólégcsavaros regionális repülőgéppel.

A Flybe egykor 70 repülőgéppel és 2400 dolgozóval rendelkezett, évente 8 millió utast szállított, és a szezonális járatokkal együtt mintegy 80 célállomásra repült, köztük rövid ideig Budapestre is.