Két incidens miatt soron kívüli ellenőrzéseket rendelhet el az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) a Pratt & Whittney áttételes hajtóművének két típusán is.
Az ATW Online és a Flightglobal írt arról, hogy mindkét esemény az Airbus A220-as típussal történt, amelyet az amerikai gyártó PW1500G típusú hajtóművével szereltek fel.
Az Air Baltic egyik járatán le kellett állítani az egyik egységet és a gépnek vissza kellett térnie Rigába még tavaly augusztusban, a másik eset a Swiss gépével történt két hónappal később, bár a Párizs-Zürich járatot teljesítő gép folytatni tudta útját. Mindkét esetben alacsony olajnyomás jelentett problémát.
A hajtóműgyártó közlése szerint a PW1500G and PW1900G hajtóműveknél kell vizsgálatot és egy akatrész cseréjét végrehajtani, hogy megelőzzék az olajszivárgást egy olaj ellátó vezeték és a olaj hűtő részegység csatlakozásánál.
Az FAA előzetes jelentése szerint a kiadástól számított 300 cikluson belüli első átvizsgálást írhat elő, ezt követően minden 850 ciklusban újra ellenőrizni kell az egységeket.
Az 1500-as mellett az 1900-as verziók is érintettek, ezek az Embraer E-Jet családjához érhetőek el.
Az FAA javaslatát október végéig véleményezhetik az érintettek.
Idén júliusban volt egy újabb eset, amikor a Swiss Genf-London járatnak Párizsban kellett megszakítania az útját és le kellett állítani a hajtóműveket, de később kiderült, hogy ennek nincs köze a másik két esethez, más műszaki gond okozta a problémát.