Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága (CAA) fellépésének eredményeként 2022 márciusáig visszamenőlegesen több mint 25 000 kárigényt vizsgáltak újra a Wizz Air UK-nél, ami mintegy 6000 esetben további kifizetéseket eredményezett, összesen 1,24 millió font értékben.
A brit légügyi hatóság még tavaly nyáron indított vizsgálatot a Wizz Air UK-nél a törölt és késett járatok miatti kártérítésekkel és visszatérítésekkel, valamint az érintett utasokról történő gondoskodással (pl. átfoglalás alternatív járatokra, többletköltségek megtérítése) kapcsolatosan beérkezett panaszok magas száma miatt.
Az eljárás alatt 25 486 panasz felülvizsgálatát végezték el, és mintegy 6000 esetben ítéltek meg az utasoknak járó kifizetést, így a légitársaság a hatósági intézkedésnek köszönhetően összesen 1,24 millió brit fontot fizetett ki az érintetteknek.
A hatóság legfrissebb közlése szerint a légitársaság mostanra került ki a végrehajtási intézkedések alól, miután a CAA utasításának megfelelően jelentősen sikerült javítani az üzletpolitikáját, folyamatait és az utasokkal folytatott kommunikációját.
A kötelezettségek következetes betartását a hatóság szúrópróba-szerűen ellenőrizte, és megállapította, hogy a légitársaság mostanra eleget tett a légi utasok jogaira vonatkozó feladatainak.
A légitársaság közlése szerint az ügyfél-elégedettségi felméréseik eredményei jelentősen javultak tavaly, hozzátéve, hogy míg 2022 nyarán példátlan működési kihívásokkal szembesültek, a 2023-as teljesítményük az iparágban a legerősebbek között volt.
A zavarok enyhítése érdekében a Wizz Air növelte a tartalék repülőgépek kapacitását, megváltoztatta a személyzet beosztását és a menetrendet a nagyobb rugalmasság érdekében, javította a zavarok előrejelzését, valamint növelte a reptereken és ügyfélszolgálatán dolgozók létszámát.