Át kell vizsgálni 90 darab, épp átadásra váró Dreamlinert egy újabb, a vízszintes vezérsíknál felfedezett hiba miatt, amely ugyan nem jelent azonnali repülésbiztonsági kockázatot, de a javítás gépenként két hetet vehet igénybe.
A Boeing Utah állambeli Salt Lake Cityben működő üzemében készültek az alkatrészek, amelyek felfedezett gyártási hibája miatt az átvizsgálásra szükség van, de a gyártásban csak minimális fennakadásra számít a cég.
A vizsgálat és a javítás várhatóan példányonként két-két hetet vesz igénybe, amely a korábbi leállásokat követően most újabb csúszásokat eredményez a típus átadásainál.
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) azt közölte, hogy a probléma megfelelő kezeléséig nem ad ki légialkalmassági bizonyítványt a típus új példányaihoz – írta a Reuters.
A repülőgépek vízszintes vezérsíkjainál felfedezett hibát a repülőgép felületei közötti hézagokat kitöltő tömítőanyag előírásoktól eltérő, nem megfelelő méretezése okozza.
A Boeing egyelőre nem tudta kideríteni, hogy a probléma meddig nyúlik vissza, így azt sem, hogy hány, már forgalomban lévő példánynál lesz szükség javításra, ugyanakkor azonnali, közvetlen repülésbiztonsági kockázatot nem okoz a gond, ezt az FAA is megerősítette.
Az amerikai gyártó éppen a múlt héten jelentette be, hogy havi háromról négy repülőgépre emelte a típus gyártási rátáját, és korábban korábban azt is közölte, hogy az idei évben 70-80 tervez átadni, ezt a célt továbbra is fenntartja.
A Boeing 2020 óta többször is kénytelen volt hosszabb-rövidebb időre felfüggeszteni a Dreamlinerek átadásait, különböző gyártási és minőségi hibák felfedezése miatt.
Legutóbb idén februárban közel egy hónapra álltak le egy dokumentációs hiba miatt, előzőleg pedig 2021 májusa és 2022 augusztusa között nem tudott egyetlen példányt sem átadni a Boeing az elülső nyomástartó válaszfal körüli résekkel kapcsolatos minőségi probléma következtében.
Kapcsolódó hír: