Döntött az Air Berlin felügyelőtanácsa az eladás menetrendjéről: ahogy várható volt, a Lufthansával és az Easyjettel folytatódnak a tárgyalások, utóbbi 27-30 repülőgépre tett ajánlatot. A hosszú távú járatok október 15-től megszűnnek, mert a lízingcégek visszakérik az A330-asokat.

A csődeljárás alatt álló Air Berlin eladásának további lépéseiről, ahogy korábban már bejelentették, hétfőn meghozta döntését a felügyelőtanács – írja a légitársaság a lapunkhoz is eljuttatott közleményében.

A megbeszéléseket október 12-ig folytatják a Lufthansával és az Easyjettel, mindkét cég szeretne egy-egy részt az Air Berlinből.

A további vállalatelemek, mint a karbantartórészleg, szintén tárgyalások részét képezik. Amint megírtuk, erre például egy berlini szállítmányozási cég tett ajánlatot a hírek szerint.

Visszakérik a lízingcégek az A330-asokat (Fotó: airberlin)

A Lufthansával folytatott tárgyalások fókuszában az aero.de cikke szerint a már jelenleg is bérelt mintegy negyven A320-as, valamint az osztrák leánycég, a Fly Niki és a dortmundi regionális légitársaság, a szintén az Air Berlin tulajdonában álló LGW átvétele áll. Összességében 73 repülőgép kerülhet a Lufthansához.

Az Easyjet pedig a flottából 27-30 darab A320-as megszerzése iránt érdeklődik a nyilatkozatok alapján, és főként berlini bázissal működtetné ezeket.

A hétfői közlések arra is kitértek, hogy már a napokban több Air Berlin-járat megszűnik, így a Hamburg-München és a Köln/Bonn-München között közlekedők is.

Október 15-től pedig leállítják az Air Berlin összes hosszú távú járatát, mivel a légitársaság közlése szerint a lízingcégek visszakérik az A330-asokat.

Ahogy megírtuk, ez már pletykaszinten felmerült korábban, több hosszú távú járat megszüntetésekor, ám most megerősítette a cég, hogy a tizenhét A330-asból tízet most hétvégén már vissza is adtak a tulajdonosának. A Los Angeles-be Düsseldorfból közlekedő járat például már le is állt.

Franz Kebekus csődbiztos szerint a legfontosabb most a stabil működés fenntartása a következő hetekben. Thomas Winkelmann, az Air Berlin vezetője közölte: a csődhelyzet augusztus 15-i bejelentése előtt csak néhány órán múlt, hogy nem állt le a légitársaság. 

Az Európai Bizottság hozzájárulása is szükséges majd a hétfői közlemények szerint a cég feldarabolásához, ez az idén év végére várható, ha megszületik a végleges döntés.

Az Air Berlin szerint a mintegy nyolcezer dolgozó 80 százaléka tarthatja meg a munkáját a folyamat végeztével. Ezek közül több ezer a Lufthansánál találhat új munkahelyet.

A német holding pályázik az Air Berlin-leánycég osztrák Fly Nikire is, amely a csődeljárásban nem érintett. Az egykori alapítója, Niki Lauda a hírek szerint a Condorral együtt adott be ajánlatot a cégre, bár korábban beszélt arról, hogy előre lejátszottnak tartja az Air Berlin-ügyletet.

A Eurowings, azaz a Lufthansa fapados leányvállalata a közlése szerint készül a további Air Berlin-repülőgépek átvételére, több mint ezer állást hirdettek meg, eddig ezerötszáz jelentkezést kaptak. Az Air Berlinnél jelenleg dolgozó repülőszemélyzetnek és utaskísérőknek rövidített felvételi eljárást ígérnek, hiszen tapasztalt munkaerőről van szó, az átvételükhöz már hozzájárulását adta a két legnagyobb szakszervezet.

Elindult az Air Berlin fekete serege, legalábbis ami a szélestörzsű flotta néhány gépét illeti, amit az AerCap lízingcég visszakért. (Forrás: flightradar24.com)