Környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében, derül ki a Kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentumból – vette észre a hvg.hu.

A lap híre szerint a dokumentumban azt írták, hogy a kormány tarthatatlannak látja a reptérre vezető út állapotát, az már a Magyarországra repülővel érkező külföldiek előtt is kínos, ezért előkészíti annak átfogó fejlesztését.

A dokumentum szerint a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja a megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani. Balesetveszélyes, zavarérzékeny, és “alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, amely kedvezőtlenül hat az ország megítélésében.”

A fejlesztés az Üllői út-Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Central bevásárlóközpont csomópontjáig terjed.

A közösségi közlekedés előnyben részesítésével szélesítik, javítják a keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat, biztosítják a szükséges zajvédelmet, és növelik a zöldfelületet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel “egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” utat hoznak létre. A dokumentum leszögezi, hogy a beruházás nem növelheti a belváros közúti terhelését, és a külső kerületekből és az agglomerációból beáramló forgalom sem nőhet.

A kormányhivatalnál elérhető rajzok és leírások szerint a beruházás az engedélyezési terv szintjén tart, és ez alapján számos olyan kapcsolódó fejlesztést tartalmaz a gyorsforgalmi út rendezése mellett, amelyek a budapesti településszerkezeti tervben is szerepelnek.

Ilyen egyebek mellett a Kőér utca bővítése, a Gyömrői út felújítása, a Hangár utca és a vasútvonal túloldalán lévő Lakatos út összekötése, a távlati elképzelésekben szereplő Külső Kerületi Körút részét képező Billentyű utcai átvezetés megvalósítása, valamint a Üllői út és a gyorsforgalmi út városhatárnál lévő csomópontjának rendezése, a vasútvonal alatti bekötése, illetve számos kisebb átkötő útszakasz megvalósítása a térségben.

A Gyömrői út északi oldalán, a Hangár utca és Csévéző utca közötti szakaszon az útbővítés és a csomópontok megvalósításhoz számos lakóingatlan kisajátítására és lebontására is szükség lesz.

A műszaki leírás szerint a kapcsolódó útépítésekkel az a szándék, hogy javítsák a kerületek közti kapcsolatokat, és a jelenleg túlterhelt kerületi utakat tehermentesítsék.

A projekt környezeti hatásvizsgálati eljárása szeptember 10-én indult, 60 nap áll rendelkezésre.

A dokumentum szerint a beruházást egyből nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé, a beruházáshoz kapcsolódó környezetvédelmi hatósági eljárást pedig nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházással összefüggő üggyé nyilvánították.

Az eljárást a terveket készítő Főmterv Zrt. és az Utiber Kft. konzorciumának meghatalmazásával a Viköti Kft. nyújtotta be, az Építési és Közlekedési Minisztérium meghatalmazása alapján.

A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházást 3,5-5 év hosszúra becsülik, legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak.

A vonatkozó közmeghallgatást az érintett kerületek lakosai személyes megjelenése nélkül tartják meg. Az észrevételeket, kérdéseket október 18-ig lehet beküldeni, e-mailben a zoldhatosag@pest.gov.hu címre, postai úton pedig a 1016 Budapest, Mészáros utca 58/B címre.