Repülés közbeni figyelmeztető jelzéseket tapasztalnak a hírek szerint egyes A320neók pilótái arról, hogy a Pratt&Whitney-hajtóművekben vibráció jelentkezik. A gyártó nem erősítette meg az információkat, de az ügyre rálátó források azt mondják, már vizsgálják a helyzetet.

Már megint találtak valamit (Fotó: AIRportal.hu)

Folytatódik, immáron a sokadik epizóddal az új generációs A320neo-típuscsaládra kifejlesztett Pratt&Whitney-hajtóművek problémasorozata.

Ezúttal az aero.de ír arról, hogy hírek szerint egyes gépek pilótái repülés közben figyelmeztető jelzéseket kaptak a rendszerektől a hajtóművek vibrációjáról. A gyártó és az Airbus persze nem erősítette meg a Bloomberg hírügynökség értesüléseit.

Belső információk szerint viszont már vizsgálják a helyzetet, és az érintett légitársaságokkal együttműködésben teszteken próbálják előállítani a vibrációt, valamint részegységek cseréjét is próbálgatják.

Ahogy már számtalanszor írtunk róla, a Pratt&Whitney áttételes hajtóművei a kezdeti gyermekbetegségek után sokféle műszaki gondot produkálnak, és ez nem csak az A320neókat már üzemeltető légitársaságok működését érinti hátrányosan, hanem az Airbus átadási folyamatait is megakasztja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Legutóbb a Lufthansánál derült ki, hogy kapacitásproblémákat okoz a tervezettnél kevesebb A320neo üzemeltetése, illetve a hajtóműgondok elhúzódása, hiszen a Pratt&Whitney-nek egyszerre kell a gyárból kigördülő új gépekre szerkezeteket átadnia, illetve a hibásakat – vagy alkatrészeiket – újakra cserélnie.