Új eljárásokat dolgoz ki a hosszú távú járatok turista osztályának fedélzeti kiszolgálásához a Lufthansa. Eggyel kevesebb légiutas-kísérő dolgozik a jövőben e kabinrészben, így a munkafolyamatokat át kell szervezni.
Mivel az emelkedő költségek és a fapadosok hosszú távú járatok piacán tapasztalható terjeszkedése miatt hatékonyságnövelésre van szükség, a Lufthansánál változások várhatók a jövőben a tengerentúli utak turista osztályán.
Eggyel kevesebb légiutas-kísérő dolgozik majd az Airbus A330-asok, A340-esek és A350-esek e kabinrészében, ezért át kell szervezni a fedélzeti kiszolgálás munkafolyamatait az Aerotelegraph cikke szerint.
A légitársaság szóvivője közölte, hogy megkezdődött az új koncepció kidolgozása, hiszen kettővel kevesebb kéz végzi majd ugyanannyi utas kiszolgálását.
Szavai szerint szem előtt tartják, hogy az utasok még jobb kiszolgálást kapjanak ennek ellenére.
Előzetesen annyit elárult: megvizsgálják például, hogy a kiszolgálási folyamatban mikor osztják ki az italokat és gyűjtik össze a szemetet. Emellett feltárják, hogy mely munkafolyamatokat lehet a felszállás előtt elvégezni.
Az összefoglaló emlékeztet arra, hogy a holland KLM ezen a nyáron ugyancsak egy fővel csökkentette a hosszú távú járatokon dolgozó légiutas-kísérők létszámát, és mint megírtuk, a United is hasonló lépésre készül.
A holland légitársaságnál például a beszállás előtt már ott várja az utasokat az ülőhelyükön egy palack víz, törlőkendő és fülhallgató, így ezeken már nem repülés közben kell szétosztani.
Ezen kívül pedig kisebb ételes tálcákat használ a cég, amelyekből így több fér be egy-egy troliba, ezért a légiutas-kísérőknek kevesebbszer kell újra feltölteni őket.
A Lufthansa tavaly már ellátta a kabinszemélyzetet iPad minikkel, amelyek a munkavégzés adminisztrációjában segítik a dolgozókat.