A MAX típusváltozat gyártásának teljes leállását is elrendelheti a Boeing, ha 2020 elejénél későbbi időpontra tolódik a légialkalmassági engedély újbóli kiadása – mondta Dennis Muilenburg elnök-vezérigazgató.
A Leeham News szerint a második negyedéves pénzügyi jelentéssel kapcsolatos konferenciahíváson a cégvezető azt mondta, hogy a mostani, havi 42-es gyártási rátát első lépésben jelentősen csökkenteni fogják, de előfordulhat a gyártás teljes leállítása is. Bármelyik verzió is valósul meg az engedélyeztetés elhúzódása miatt, az jelentős zavarokat fog okozni a beszállítói hálózatban.
A vezérigazgató szerint a jelenlegi gyártási rátát akkor is fenn tudják tartani, ha 2020 első negyedévének elejéig sikerül ismét üzembe állítani a 737 MAX-okat, ám ha ennél tovább tart a folyamat, akkor leállíthatják az összeszerelést.
A Boeing jelenleg azzal számol, hogy a MAX novemberben szállhat fel újra, a típus legnagyobb üzemeltetői is az ősz végéig vették ki a menetrendből ezeket a gépeket, bár Mulienburg már a „negyedik negyedév” kifejezést használta, amely egy tágabb idősávot jelent. Ugyanakkor semmilyen garancia nincs arra, hogy az eljárások a jelenlegi elképzelésekkel összhangban még idén befejeződnek.
Az elkészült, de letárolt MAX-ok átadásával kapcsolatban Greg Smith pénzügyi vezető azt mondta, jó néhány negyedévbe beletelik majd, mire az összes felgyülemlett gépet át tudják adni üzemeltetésre, de további részleteket nem mondott. Korábbi hírek szerint a folyamat akár két évig is elhúzódhat.
Mint arról az AIRportal szerdán beszámolt, főként a MAX-okkal kapcsolatos problémák, a megrendelések elmaradása miatt 1 milliárd dollár üzemi szintű veszteséget termelt a Boeing a június 30-ával végződött első pénzügyi félévben. A keskenytörzsű géppel kapcsolatos mizériák 5,6 milliárd dollár bevételkiesést jelentettek eddig (legalább is a cég a bevételi oldalon, annak csökkentésével tünteti fel ezen költségeket).