Alig másfél éven belül minden kereskedelmi típusából többet gyárt majd az Airbus, mert úgy érzékeli, hogy napról napra egyre nagyobb az igény a repülőgépeire.
A tervekről Guillaume Faury, a cég vezérigazgatója beszélt a harmadik negyedéves pénzügyi jelentés utáni, befektetőknek tartott webkonferencián.
A legnépszerűbb típuscsalád, az A320-as gyártását még ebben az évben emelik, és 2023 nyarára havonta 65 készül majd, az A220-asból és A350-esből havi 5 helyett 6, az A330-asból pedig 2 helyett 3 összeszerelését tervezik 2023 elejétől.
A Bombardier-től átvett regionális A220-assal kapcsolatban Guillaume Faury jelezte, hogy 2025-re 14-re növelik a havi gyártási rátát, ehhez Mirabelben új végösszeszerelő üzemet építenek.
Az A320-as típuscsaládról a vezérigazgató azt mondta, minden nappal nagyobb az igény, ezért terveznek akár havi 70 fölötti gyártási rátával is, hozzátéve: 2023-ra már nincs szabad gyártási kapacitásuk ezekre.
Elmondta azt is, hogy a napokban érkeznek meg a fő egységek Toulouse-ba az első extra nagy hatótávú A321XLR-hez, és megkezdődik a példány végösszeszerelése.
Több befektető is a legyártott, de át nem adott repülőgépek számáról érdeklődött, mivel a kimutatások szerint az Airbus többet gyártott le, mint amennyi végül az üzemeltetőkhöz került. Guillaume Faury szerint folyamatosan csökken ezek száma, jelenleg „jóval száz alatti”.
Az Airbus az év első kilenc hónapjában az egy évvel korábbi 2,6 milliárd eurós veszteség után 2,6 milliárdos adózás utáni nyereséget tudott elkönyvelni, a bevételek 17 százalékkal 35 milliárdra nőttek.
Az év első kilenc hónapjában 424 repülőgépet adott át a gyártó, lemondásokkal együtt 133 példányt értékesített, fele annyit, mint tavaly. A vállalat szerint tartható az év elején kitűzött cél, és át tudnak adni 600 példányt.
A pénzügyi előrejelzést felfelé módosította a cég, a kedvező anyagi helyzet miatt 4,5 milliárd euró üzemi eredményt várnak az év végére.