Aláírta a szándéknyilatkozatot az ITA Airways privatizációjáról az olasz kormány a Lufthansával, így megkezdődött a kizárólagos és nem nyilvános egyeztetés.
A Lufthansa január 18-án egyedüli ajánlattevőként nyújtotta be tervét az Alitalia utódjának privatizálására az olasz pénzügyminisztériumnak.
Ennek alapján a felek aláírták a szándéknyilatkozatot a minisztérium közlése szerint, így megkezdődtek a kizárólagos tárgyalások az ügylet részleteiről, ám azokról továbbiakat egyelőre nem árulnak el.
A Lufthansa ajánlata az ITA Airways kisebbségi részesedésének felvásárlására vonatkozott a légitársaság hivatalos közleménye szerint, emellett opciót is tartalmaz az olasz nemzeti légitársaság későbbi teljes megszerzésére.
A német cég korábbi közleménye szerint a felek közötti egyeztetések kitérnek a tőkebefektetés formájára, az ITA Airways Lufthansa-csoportba történő integrációjára, ennek kereskedelmi és üzemeltetési kérdéseire, valamint a két társaság közötti szinergiák kihasználására.
Korábbi olasz lapértesülések szerint a Lufthansa mindkét irányban bebiztosítaná magát, azaz sikertelenség esetére kilépési záradék kerül a megállapodásba, a teljes tulajdonrész megszerzésére vonatkozó opció mellett.
A hírek szerint a Lufthansa 300 millió eurós tőkeemeléssel az ITA Airways részvényeinek 40 százalékát szerezné meg, és széleskörű jogokat kapna az irányítására, valamint átalakítására.
A kötelező érvényű megállapodás megszületése esetén az ügylet lezárásához az illetékes hatóságok jóváhagyása szükséges. A végleges megállapodás a nyári időszakban születhet meg, de egy közelmúltban kiadott kormányrendelet szerint ha vevőt találnak, már a szándéknyilatkozat aláírásakor annak kezébe akarják adni a jelenleg naponta 1-1,5 millió eurós veszteséget termelő vállalat irányítását, a sajtóban megjelentek szerint.
Mint ismert, a Lufthansa hosszú évek óta próbál részt venni az olasz légiközlekedésben, volt egy Lufthansa Italia nevű próbálkozása is, és ennek része lenne egy római hub az ITA megvételével, azonban a hosszú ideig a csőd szélén táncoló előd, az Alitalia utolsó éveiben a fapadosok jelentős piacrészt szereztek az országban.
A német légitársaság tavaly az MSC hajózási vállalattal közösen pályázott az ITA Airways megvételére. Az akkori kormány inkább egy amerikai pénzügyi befektető által vezetett konzorcium ajánlatát preferálta, ám az új kabinet a nyár végén visszaküldte a pályázókat a stratvonalra. Ezt követően a Lufthansa már egymaga folytatott tárgyalásokat.