Több mint egy hónappal a sztrájk vége után megindult a munka a rentoni üzemben, miután novemberben történelmi mélypontra esett vissza a gépátadások száma.

A Boeing mindössze 13 repülőgépet adott át a múlt hónapban, amelyből kettő 777F, kettő 787-9 Dreamliner, kilenc pedig korábban legyártott 737 MAX volt.

Amint a napokban beszámoltunk róla, a gyártó rentoni és everetti üzemeiben november 4-én véget ért a több mint másfél hónapig tartó sztrájk, de december elejéig sem sikerült újraindítani az érintett 737, 767, 777 típusok gyártását. Információk szerint ennek hátterében a dolgozók képzése, illetve a beszállítói láncolat sztrájk miatti leállása utáni felélesztése állt.

A gyártó európai idő szerint kedden esete az X-en közzétett posztjában közölte, hogy
a több hétig tartó előkészületeket követően új 737 MAX törzsek érkeztek a rentoni összeszerelő sorra, ezzel több mint egy hónappal a sztrájk vége után, december 10-én újraindult a típus gyártása.

Forrás: Boeing

Egyelőre nem tudni, hogy a Boeing keskenytörzsű típusa mikorra érheti el a sztrájk előtti havi 38 példányos összeszerelési ütemet, ami kulcsfontosságú a vállalat készpénztermelő képességének visszaállításához. Jelenleg ez a mennyiség az amerikai hatóság (FAA) által megszabott plafon, amelyet a Boeing csak a korábbi gyártási és minőségi problémák megoldását követően növelhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Sajtóinformációk szerint a 767-eseket és 777-eseket gyártó everetti üzemekben, amelyeket szintén érintett a sztrájk, a következő napokban indíthatják újra a termelést.

A Dreamlinereket gyártó dél-karolinai létesítményt nem érintette a munkabeszüntetés, de a 787-esek sorozatos gyártási és minőségi problémái miatt az összeszerelési ráta ott is alacsonyabb a korábbinál.