Az Airbus A380-asával transzatlanti járatokat tervező startup eredeti terveivel ellentétben személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt más légitársaságoknak, illetve charterekre adná bérbe egyetlen óriásgépét.

Mint megírtuk, a Global Airlines májusban két bemutató járatot is repült New York-JFK-re Glasgow-ból és Manchesterből a 9H-GLOBL lajstromjelű Airbus A380-asával.

A járatok üzemeltetését a portugál Hi Fly végezte wet-lease konstrukcióban a légitársasági üzemeléshez saját engedélyekkel nem rendelkező brit startup számára.

A cég feladja a korábban bejelentett ambiciózus terveit, miszerint a légiközlekedés aranykorát hoznák vissza A380-asaikkal repült transzatlanti menetrend szerinti járataikon – írta több más hírforrás mellett az Air Data News.

Ehelyett a globális repülőgéphiány miatt az A380-asuk wet-lease modellben, személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt (ACMI) más légitársaságoknak történő bérbeadásában látnak fantáziát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett a vállalat szaúd-arábiai befektetőktől igyekszik friss tőkéhez jutni, amely lehetővé tenné a korábban tervezett további három A380-as megszerzését, ezzel a Global válna a világ első, kizárólag A380-asokra szakosodott ACMI-üzemeltetőjévé.

Frissítés: A Global Airlines egy sajtóközleményben később igyekezett cáfolni, hogy feladták a menetrend szerinti járatok indítására vonatkozó törekvésüket, ugyanakkor hozzátették, hogy a személyzettel együtt történő bérbeadás mindig is része volt a terveiknek, azt pedig megerősítették, hogy tárgyalnak befektetőkkel.

Mint ismert, 2018 és 2020 között éppen a portugál Hi Fly próbálkozott A380-asa wet-lease üzemeltetésével, részben a járvány miatt végül sikertelenül.

Forrás: Global Airlines