A 747-esek egykori csarnokában tervez új 737 MAX gyártósort a Boeing, ahol a legnagyobb és legkomplexebb variáns készülne, a típus havi gyártási ütemét idén és jövőre fokozatosan emelnék, a 7-es és 10-es változat engedélye pedig még idén meglehet.

Kelly Ortberg, a Boeing vezérigazgatója egy pénzügyi konferencián elmondta: a 737 MAX összeszerelésénél a cél most a gyártósor stabil teljesítményének biztosítása a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) által meghatározott jelenlegi havi 38 példányos szinten. A hatóság engedélyével ezt hamarosan 42-re, később pedig félévenként végrehajtott lépésekkel az idei év végére 47-re, majd 2026-ban 52-re emelnék.

A Boeing bízik abban, hogy a legkisebb befogadóképességű 7-es és a legnagyobb, 10-es változat forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt egyaránt sikerül 2025 végéig megszerezni.

Ortberg beszélt arról is, hogy az Airbus A321neo versenytársának szánt MAX 10 számára egy dedikált gyártósor létrehozását tervezik az everetti üzemben, ahol korábban a 747-eseket és a Dreamlinereket gyártották.

Ez a létesítmény kizárólag a 737-10-esek összeszerelését végezné, amely komplexebb a típus többi variánsánál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vezérigazgató kitért arra, hogy a Dreamlinerek gyártási rátáját a jelenlegi havi 5-ről 7-re bővítik Charlestonban, ehhez már megkapták az engedélyt az FAA-től.

Forrás: Boeing