Bár úgy volt, hogy a Lufthansa lesz az új generációs Boeing 777-9 első üzemeltetője, most kiderült, hogy az Emirates kapja a bevezető légitársaság címét.

A tervek szerint 2020-ban forgalomba álló, új generációs Boeing 777-9 bevezető légitársasága mégsem a Lufthansa, hanem az Emirates lesz – írja a flightglobal.com portál. A német légitársaság négy éve jelentette be, hogy a program indításával ő lesz a típus első üzemeltetője.

Az idén nyáron azonban a Lufthansa azt közölte, hogy szeretnék elhalasztani a 777-9-eseik átvételét, és hogy talán túl sok példányt rendeltek a típusváltozatból.

Forrás: Boeing

Vélhetően ez az oka annak, hogy most a Boeing is megerősítette, az Emirates lesz a számtalan módosítással felfrissített 777-9-es bevezető légitársasága.

A jelek szerint a Lufthansa valószínűleg már megállapodhatott a Boeing-gyárral a halasztásról, bár erről nem történt bejelentés.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legújabb gyári adatok szerint két osztályos elrendezésben 414, három osztályon 349 utast szállítani képest 777-9 első elemeinek szerelése már zajlik, ennek forgalomba állása után következik majd az ennél rövidebb törzsű, de még nagyobb hatótávú 777-8-as.

Az új hajtóművek mellett különleges, a földi manőverezés idejére felhajtható szárnyvégek lesznek a típuson, de a kabinban is több módosítást végez a gyártó.

Az idén nyáron kiderült, hogy az új generációs 777-esek nagy megrendelőinek pénzügyi gondjai miatt a Boeing késlelteti a fejlesztési programot, és elhalasztja a szűzfelszállást jövő év végéről 2019 elejére.

Az Emirates számít az új generációs 777-esek legnagyobb megrendelőjének, a 150 példányra szóló szerződésük csaknem a fele a két típusváltozatra szóló összes megrendelésnek.

Ugyanakkor a Qatar Airways azt közölte ez év elején – tehát még a program fent említett késleltetésének bejelentése előtt -, hogy mivel a Boeing jól halad a programmal, ha a tervezettnél előbb szerzi meg a gyár a típusengedélyeket, szívesen átvennék előbb is az első példányukat az ötven darabos megrendelésükből. Amennyiben ez így lesz, akár ismét változhat a bevezető légitársaság címének birtokosa.

Két változat, sok újdonság az új generációs 777-eseken (Grafika: Boeing)