A járvány előtti gigamegrendelésekhez képest csendesebben zajlott le az idei Farnborough International Airshow, az amerikai repülőgépgyártó azonban több fontos szerződést is kötött, főként a 737 MAX-ra.
A Delta 100 darab 737 MAX 10-est rendelt, további 30 opciós példányt lekötve, az Azerbaijan Airlines pedig szándéknyilatkozatot írt alá négy 787-8-asra, így utóbbi még nem került be az amerikai gyártó könyveibe.
Az USA-beli 777 Partners befektetőcég 66 darab 737 MAX-ra kötött szerződést, ebből 30 kötelező érvényű megrendelés a nagy befogadóképességű MAX 8-200-asra. A lízingcégek közül az Aviation Capital Group (ACG) 12 darab 737 MAX 8-ast rendelt, míg az Aer Cap öt 787-9-est.
Az utasszállítóból cargo-géppé alakított 737-800BCF is szerephez jutott a show idején, a BBAM lízingcég 9 további példányt rendelt az eddigiek mellé.
A Cargolux és a Boeing ugyancsak a show alatt jelentették be, hogy a luxemburgi cargo-vállalat a 777-8F-et „választja előnyben részesítendő megoldásként” korosodó 747-400-asai lecserélésére. Ám sem szándéknyilatkozat, sem megrendelés nem született még erről.
Ami az Airbust illeti, jóval szerényebben teljesített a légiszalon idején.
Az első félévet tekintve az európai gyártó viszont jelentősen vezetett a Boeing előtt, aztán a július elsején bejelentett hatalmas, összesen 300 példányra szóló kínai szerződéseinek köszönhetően tovább növelte előnyét Farnborough kezdetéig. Christian Scherer kereskedelmi igazgató a légiszalonon ki is jelentette, hogy az Airbus idén már bőven kapott megrendeléseket, nincs szükségük a légiszalonokra időzíteni ezeket.
Új megrendelésként a Delta 12 darab A220-300-asra szerződött, az USA-beli bevezető légitársaság a már üzemelő példányokkal együtt így összesen 107-re tart igényt. A dél-amerikai országokban üzemelő LATAM 17 A321neót rendelt, és azt is bejelentette, hogy az extra nagy hatótávú A321XLR-t is forgalomba állítja majd.
Korábbi szerződések ünnepélyes véglegesítése is a show ideje alatt történt meg. Az Airbus esetében az Easyjet már egy hónapja nyilvánosságra hozott 56 A320neo családba tartozó gépre szóló elköteleződése volt ilyen.
Az amerikai gyártóval pedig a Qatar Airways alakította megrendeléssé az idén év elején már szándéknyilatkozat formájában lekötött, 25 darab 737 MAX 10-esre szóló igényét, azonos mennyiségű opciós példánnyal, az All Nippon Airways (ANA) pedig a 20 darab 737 MAX-ról és két 777-9-esnek az áruszállító 777-8F-re cseréléséről szóló ügyletét.
A Reuters emlékeztet arra, hogy az Airbus és a Boeing nagy versenyben van indiai légitársaságoknál, mind a privatizált Air India, mind az újjáéledő Jet Airways megrendelésre készül, de a tárgyalásokat vélhetően nem sikerült Farnborough-ra befejezni. Források szerint előbbi légitársaság hatalmas beszerzés előtt áll, akár 70 szélestörzsű és 300 keskenytörzsű gépet is kérhet.
A Farnborough-i Légiszalonon a kisebb gyártók sem maradtak ki az üzletből: az Embraer 20 példányos megrendelést kapott E195-E2-esekre a kanadai Porter Airlinestól, valamint 8 E175-ösre az Alaska Air Grouphoz tartozó Horizon Air részére.
Az Airbus résztulajdonában lévő ATR pedig a japán Oriental Air Bridge-től kapott megrendelést egy 42-600-asra, a gaboni Afrijet légitársaságtól egy 72-600-asra, illetve egy japán start-up, a Feel Air szándéknyilatkozatot írt alá 36 gépre, vegyesen a két típusváltozatra és a rövid futópályákra szánt 42-600S-re.
Emellett a most létrehozott, két vállalat egyesülésével megszületett Abelo lízingcég rendelt 10 darab 72-600-ast és ugyanennyi 42-600-ast, utóbbi esetében az egyik elődje által kötött korábbi szándéknyilatkozatot megrendeléssé alakítva.