Az európai légtér és repterek zsúfoltsága, illetve a légtérszerkezet és a légiforgalmi irányítás problémáinak kezelésére szólítja fel az EU tagállamait a légitársaság, ebben látja a késések és járattörlések okait.

Az elmúlt napok időjárási viszontagságai és résidő-problémái nagyban érintették a teljes európai légi közlekedést és így a Wizz Air működését is – írta közleményében a légicég.

Az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító szolgálatok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését az egész iparágban, amely jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte – tették hozzá.

Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben szerintük, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be.

A Wizz Air járatai pedig az elmúlt négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidő-késéssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi azonos időszakban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Ez a probléma a cég szerint átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein. A Wizz Air megfelelően felkészült a nyárra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, azonban úgy tűnik, a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek ebben a kiemelt időszakban is – hangsúlyozzák.

„Iparági szereplőként kötelességünk felemelni a hangunkat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul és megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit” – emelte ki a légitársaság közleménye.

Tájékoztatásuk szerint a Wizz értesíti a menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket. A cég azt tanácsolja, hogy weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg a jegyeket, így az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja felvenni az utasokkal a kapcsolatot, akik szükség esetén közvetlenül el tudják érni az ügyfélszolgálatot. Akik nem közvetlenül vásárolták meg jegyüket, minden esetben az utazási irodához vagy egyéb közvetítőhöz forduljanak információért – mutatnak rá.

Arra is felhívják a figyelmet, hogy mivel a jelenlegi helyzet több légitársaságot is érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek. „A Wizz Air mindent megtesz annak érdekében, hogy szükség esetén a lehető legtöbb érintett utasa számára biztosítson szállást. Amennyiben ezt nem tudja teljesíteni a szállodák telítettségéből kifolyólag, az utasok biztosak lehetnek abban, hogy a Wizz Air megtéríti szállásköltségeiket, amit a vállalat hivatalos weboldalán és ügyfélszolgálatán, a számlák másolatának bemutatásával igényelhetnek az érintettek” – zárul a közlemény.