Címke: Airbus A321XLR
Húsz darab nagy hatótávú Airbus A321XLR-t rendelt a Wizz Air
A Paris Air Show harmadik napján az Indigo Partners amerikai befektetőcég bejelentette, hogy 50 darab A321XLR-re ad megrendelést az Airbusnak szándéknyilatkozat formájában, ebből 20 példány a Wizz Air-hez kerül, amely így belép a hosszútávú diszkont járatok piacára.
Csendes kezdés utáni izgalmak a Paris Air Show második napján
Nagyobb aktivitás volt tapasztalható az üzletkötések terén a show második napján, a Boeing 35 Dreamliner mellett meglepetésre a délutáni órákban 200 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az IAG-csoporttal, de a kisebb gyártók is aktívak voltak. Összefoglaló.
Az A321XLR bejelentésével és több mint 100 gép eladásával indított az Airbus Párizsban
Június 17-én, hétfőn reggel megnyitotta kapuit a Paris Air Show, az Airbus elindította a 8700 km-es hatótávú A321XLR programját, és több mint száz repülőgép eladását is bejelentette, a Boeingnél azonban csendesen kezdődött a légiszalon. Az első nap összefoglalója.
Elindította az Airbus az A321XLR-programot
A párizsi légiszalon első napján az Airbus bejelentette az A320neo-család legújabb, egyben legnagyobb hatótávolságú tagját, az A321XLR-t, amellyel a piac közepének hívott szegmensben szeretné megerősíteni pozícióját.
A Wizz Air befektetőjével is tárgyal az Airbus a nagy hatótávú A321XLR-ről
Tárgyalásokat folytat az Airbus a nagy hatótávú A321XLR eladásáról a Wizz Airben is meghatározó, amerikai Indigo Partners céggel, a tovább növelt hatótávolságú variáns programját egyre valószínűbb, hogy bejelenti az európai gyártó a Paris Air Show idején.
Hatalmas pofon lehet a Boeingnek, ha az A321XLR-t választja az American
Az USA legnagyobb légitársasága Boeing 757-eseit váltaná le minél hamarabb, és ehhez akár európai típust is rendelne, ha a Boeing nem lép időben. Korábban többek közt az American miatt ugrott bele a MAX-programba a Boeing, hogy az óriáscég ne váltson az Airbus termékére.
Terv szerint halad a 777X program, szűzrepülés nyáron
Június vége - július eleje közötti időszakban tervezi a Boeing a 777X szűzrepülését, de lehet, hogy a párizsi légiszalon időpontjáról lecsúszik a gyártó. Az új NMA-típus bejelentését egyelőre tovább lebegteti a Boeing.
Megkezdte a megrendelések begyűjtését az Airbus az A321XLR-re
Amíg a Boeing kivár a 757-es utódjával kapcsolatos döntéssel, addig az Airbus előre menekült, és elkezdte begyűjteni a megrendeléseket az A321XLR típusra.
A Scandinavian is kér a nagy hatótávú A321-esből
Próbaként 2020-ban három A321LR-t állít üzembe a skandináv légitársaság, amelyekkel transzatlanti járatok mellett a Közel-Keletre és Indiába közlekednek majd.
Egyre közelebb a még nagyobb hatótávú A321XLR
Iparági források szerint ez év közepén jelentheti be az Airbus a tovább növelt teljesítményű A321XLR megvalósítását, amelyről már egyeztet különböző légitársaságokkal.
Az A330neo módosításával zárná a keskeny és szélestörzsűek közti piaci rést az Airbus
Jelentősen csökkentett maximális felszállótömeggel és hajtómű-teljesítménnyel érkezhet a nem túl nagy távolságú utakra optimalizált változat, hogy felvegye a versenyt az elképzelt Boeing 797-essel.
Új generációs keskenytörzsű-család és A350neo fejlesztésébe vág bele az Airbus
Az Airbus mérnököket toboroz egy teljesen új keskenytörzsű géptípus megtervezéséhez, valamint az A350-es 'neósításához' és a gyártósorok soha nem látott mértékű felpörgetéséhez. Mindenekelőtt viszont jöhet a nagyobb hatótávú A321XLR, és a megnyújtott 'plus' változat.
Kis módosításokkal fejlesztenék tovább a nagy hatótávú A321-est
Az Airbus programfőnöke részleteket árult el az elképzelt A321XLR variánsról: változatlan szárnyakkal, de tovább növelt felszállótömeggel és üzemanyag-kapacitással hoznának ki belőle még nagyobb hatótávolságot.
Az A321LR lehet a Boeing 757-esek váltótípusa a Unitednél
Az európai gyártó megnövelt hatótávú keskenytörzsűje, az A321LR léphet a húsz évesnél is öregebb 757-esek helyébe a Unitednél. A Boeing egyelőre húzza-halasztja az új közepes típusának, a 797-esnek a bejelentését, így az európai gyártó még több, a Boeing 757-esek váltótípusát kereső vevőt orozhat el az amerikaiaktól.
Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR
A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.
A321XLR-rel repülne Európába a JetBlue
Az Airbus még csak belengette, de a JetBlue máris rábukott az A321LR-nél is nagyobb hatótávolságúnak mondott XLR verzióra, amellyel a népszerű nyugat-európai városokba repülne.
Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs
Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.
Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus
Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.