A Boeing amerikai repülőgépgyártóval kapcsolatos híreink
Címke: Boeing
Nem lesz „797”-es programindítás Farnborough-ban
2019 év végéig dönthet a Boeing az új közepes méretű és hatótávolságú, sokak által 797-esként emlegetett típusról.
Airbus vs Boeing: félidőben az amcsik állnak jobban
Az első félév értékesítési és átadási statisztikai alapján a Boeing utcahosszal veri az Airbust, de tavaly is az év végi IndiGo megrendelés hozta végül az első helyre Toulouse-t.
Megújította gyári arculati festését a Boeing
A gyártó összes típusa, a 737 MAX, a 787 Dreamliner, a 777X és a 747 is megkapja az egységes arculati festést, amelyben természetesen továbbra is hangsúlyos szerepet kapott a "Boeing Blue" kék szín.
Célegyenesben a Boeing – Embraer megállapodás
A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozat szerint a létrejövő vegyesvállalat 80%-os részesedését birtokolja a Boeing, az üzlet véglegesítése 2019 év végére várható.
Felvázolta a Boeing hiperszonikus terveit
Az amerikai gyártó szerint van jövője a nagy sebességű polgári repülésnek, de a terveket csak húsz-harminc év múlva lehet megvalósítani.
Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a „797”-es típushoz
Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.
Bevezetési rekordot döntött a 737 MAX
Bevezetési rekordot döntött a Boeing 737 MAX, még egyetlen repülőgépből sem sikerült megadott idő alatt annyit leszállítani, mint a MAX-ekből. Ráadásul a típus viszonylag hibamentesen üzemel.
Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs
Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.
Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus
Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.
Repedések lehetnek a wingletes Boeing 767-300-asok szárnyain
Anyagfáradásra visszavezethető repedéseket találtak egyes wingletes 767-300-asok szárnyain, az üzemeltetőknek gyakori és rendszeres vizsgálatokat kell elvégezni az FAA rendelkezése szerint.
Kérdőjeles a legelső Boeing 777-es sorsa
Eddig a hongkongi Cathay Pacific flottájában szolgált a legelsőként megépült 777-es: a 24 éves gépet a légitársaság a seattle-i repülési múzeumnak adná, amely azonban egyelőre nem fogadókész.
Közeleg a megállapodás a Boeing-Embraer házasságról
Információk szerint a brazil politika már támogatja a végső megállapodástervezetet, így hamarosan a Boeing átveheti az Embraer utasszállító üzletágát.
Lemondhatja néhány 777X-ét az Etihad
Újabb jelét adta az Etihad annak, hogy valamit nincs rendben a társaság pénzügyi helyzetével, a Reuters úgy tudja, tárgyalásokat kezdeményeztek a Boeinggel arról, hogy visszamondják, vagy legalább is késleltessék a 2016-ban megrendelt 777X-eket.
Airbus vs Boeing: májusban is a Boeing volt a jobb
Folytatódott a Boeing menetelése az Airbusszal szemben a rendelések és átadások "versenyében", az ötödik hónapban mindkét szegmensben jobban teljesítettek az amerikaiak, mint az európaiak.
Perrel fenyegette meg Irán a Boeinget
Perrel fenyegette meg Irán a Boeinget azért, mert a Donald Trump amerikai elnök által kezdeményezett gazdasági szankciók miatt visszamondták a géprendelést.
Repedés a pilonon: ezért fontos az alapos karbantartás
Az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal végső jelentése szerint a Qantas egyik Boeing 747-esének hajtóműpilonjában talált repedéseket a légitársaság önként vállalt, sűrűbb vizsgálatainak köszönhetően fedezték fel időben.
Vizsgálja az Airbus az A350-1000 hatótávnövelését
A Qantas tervezett közvetlen Sydney-London és hasonló, 20 órás járataihoz nem csak az A350-900-as, hanem a hosszabb törzsű változat módosítását is el tudja képzelni az Airbus.
Elkészült az első 777X szárny
A most elkészült, óriási kompozit szerkezetet statikus tesztelésekre használja majd a Boeing, az első prototípusokra szánt szárnyakat később gyártják majd.
Nem kell a kis Boeing az Ethiopian Airlines-nak
Afrika meghatározó cégének bár számos 737 MAX 8-asra van megrendelése, nem tart igényt a MAX 7-esre, a regionális járatokhoz inkább majd a C Series és az Embraer E195-E2 között dönt majd.
Boeing 777X felhajtható szárnyvég – feltételekkel
Mivel eddig még nem volt a légiközlekedésben ilyesmi, az USA repülési hatósága tíz pontban foglalta össze, milyen feltételek mentén engedélyezi a Boeing 777X felhajtható szárnyvégeit.
Egy éve állt forgalomba a Boeing 737 MAX
A forgalomban lévő MAX-ek 41 797 repülést teljesítettek, és összesen több mint 118 ezer órát töltöttek a levegőben az elmúlt egy évben.
400 gép vásárlásáról tárgyal egy dubaji lízingcég
Mintegy 400 gép vásárlásáról tárgyal a Dubai Aerospace Enterprise lízingcég az Airbus és a Boeing képviselőivel, a megbeszéléseken kesenytörzsű gépek vásárlásáról egyeztetnek.
Végleg elmeszelték az Airbust tiltott állami forrásokért
A Világkereskedelmi Szervezet újabb határozata szerint tiltott támogatást kapott az Airbus. A Boeing elleni európai beadványról a következő döntés nemsokára szintén megszületik.
Néhány Airbus-gépet talán még átvehet az Iran Air
Illetékesek szerint a szankciók visszaállításáig hátralévő pár hónapban legalább néhány európai gyártmányú repülőgéppel felfrissíthetik az állami légitársaság flottáját.
További Boeing-szélestörzsűeket rendelhet a British
Willie Walsh IAG-vezér közlése szerint az Airbus és a Boeing képviselőivel is tárgyaltak, de azt érzékeltette, hogy inkább az amerikai gyártó esélyesebb egy British Airways-megrendelésre szélestörzsű gépekből.