Címke: előrejelzés
A világ légiflottájának megkétszereződésére számít a Boeing is
A kereslet jobban fog nőni mint a világ légiflottája, így a légitársaságok több férőhelyes gépekkel, nagyobb üléskihasználtság mellett, többet repülnek majd gépeikkel a Boeing 20 éves prognózisa szerint.
Több mint duplájára nő 2043-ra a világ légiflottája az Airbus szerint
Az európai gyártó a legfrissebb 20 éves előrejelzésében 42 430 új repülőgépre lát igényt, a kereslet az utasszállítóknál a keskenytörzsű típusok irányába mozdulhat el.
Több új repülőgép eladására számít az Airbus
Legfrissebb 20 éves előrejelzésében az európai gyártó úgy látja, hogy 2042-re a fenntarthatósági célok miatt a légitársaságok több régebbi gépüket cserélik újakra, emellett bejelentette az A350-es és az A330neo továbbfejlesztését.
A járvány előtti forgalom 84 százalékára számít idén az Eurocontrol
A negatív hatások ellenére folyamatosan bővülő, átlagosan a 2019-es szint 84 százalékát elérő járatszámot becsül az idei évre az európai forgalomszervező.
Csak 2025-re érheti el Európa a járvány előtti utasforgalmat
Az európai repülőterek szervezete szerint csak 2025-re éri el a kontinens a 2019-es utasszámot, jelenleg a nem uniós légikikötők forgalma erősebben bővül.
Az EU utazási szabályai példaértékűek az IATA szerint
Utazási szabályokról, maszkviselésről és a légitársaságokat ért veszteségekről is szó volt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség éves közgyűlésének első napján Bostonban.
Túlzott optimizmussal vádolják a Boeinget
A szakma jeles képviselői szerint az amerikai gyártó középtávú előrejelzése túl szép képet fest, a környezetvédelmi aggályok és a koronavírus-járvány miatt korántsem derűs a helyzet.
Öt év múlva 226 millió utast szállítana a Ryanair
A járvány utáni légiforgalomban nagyobb szerepe lesz a fapadosoknak a Ryanair szerint, ezért 200 millióról 226 millióra emelte az öt év múlva elérhető utasforgalmát.
A Boeing szerint helyreállt az új repülőgépek iránti igény
A járvány előttinél is kedvezőbb képet mutat a Boeing friss, 10 évre szóló előrejelzése, amely szerint 9000 milliárd dollár értékben lesz szükség új repülőgépekre és szolgáltatásokra.
Kétharmadával kevesebb járat közlekedik a magyar légtérben
A Eurocontrol adatai szerint még most is 64 százalékkal marad el a magyar légtér forgalma a járvány előtti szinttől, amit legjobb esetben is 2023 második félévében érhet el.
Bizonytalan, hogy milyen lesz a nyár utáni helyzet Amerikában
Az American Airlines szerint egyelőre nem tudni, mi várható ősszel az utasforgalomban, mivel továbbra is nagy a bizonytalanság, ezúttal az üzleti utasok visszatérése kapcsán.
Az IATA szerint 2023-ban már több utas lesz, mint a járvány előtt
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség előrejelzése azt mutatja, hogy 2023-ra visszaállhat a járvány előtti utasforgalom, a 2030-ra korábban várt utasszámot azonban 7 százalékkal vetheti vissza a megtorpanás.
Akár 2029-ig is elhúzódhat a légiforgalom visszaépülése
A Eurocontrol friss elemzése szerint rosszabb esetben akár 2029-ig elhúzódhat a légiforgalom visszaépülése, de az optimista becslés szerint is 3 év kell, mire a 2019-es szintre ér a járatszám.
Már 2022-ben a járvány előtti bővülési mértékre számít a Ryanair
Az előző évét rekordveszteséggel zárta a Ryanair, de idén már nullszaldós lehet, és jövőre olyan nagy arányú forgalomnövekedési mutatókat vár, mint ami a járvány előtt volt.
A vártnál gyengébb forgalomra számít idén az IATA
Az oltás lassúsága és a határnyitások elhúzódása miatt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség gyengébb idei utasforgalomra számít a tavaly decemberi becsléshez képest, bár hatalmas az igény a repülés iránt
Csak 2026-ban nyílhat meg a frankfurti reptér új terminálja
Ebben az évben sem vár tavalyhoz képest sokkal több utast a repülőtér üzemeltetője, ezért több ezer dolgozóját elbocsátja, az új, 3-as terminál átadását pedig további egy évvel elhalasztják.
A 2019-es szint fele helyett akár harmadára is csökkenhet az utasforgalom idén
Frissítette idei évre szóló előrejelzését az IATA, a korábbiakhoz képest jóval kevesebb utasra és sokkal nagyobb mértékű veszteségre számít a szervezet.
Lehetséges, hogy idén alig növekszik majd a forgalom
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség vezető közgazdásza szerint egyre nagyobb az esély arra, hogy a légiközlekedés teljesítménye a 2019-es szintnek csak alig több mint harmadát éri el.
Már idén 20 százalékkal nőhet az üzleti utazásból származó bevétel
Egy globális kereskedelmi szervezet szerint a lakosság átoltottságának növekedésével jelentősen több lesz a bevétel az üzleti célú utazásokból, de a 2019-es szintet még évekig nem éri el.
Csökkenő forgalmat vár a Eurocontrol is, az Easyjet alig 10 százalékon üzemel
Az európai áramlásszervező is jelentős elmaradásra számít nyárig, az Easyjet járata alig 10 százalékát közlekedteti, az IATA pedig ismét a légitársaságok anyagi helyzete miatt aggódik.
Még jövőre is súlyos veszteségek lesznek a légitársaságoknál
A hatékony oltóanyagokról szóló hírek reményt keltők, de a légitársaságoknak jövőre is súlyos anyagi veszteséggel kell szembenézniük, és ezt nem mindegyik fogja túlélni az IATA friss elemzése szerint.
Akár 27 ezer új pilótára is szükség lehet 2021 végére
A kanadai szimulátorgyártó cég, a CAE előrejelzése szerint a válság elmúltával 2022-ig visszaállhat a 2019-es szintre a foglalkoztatott pilóták száma.
A korábban becsültnél kisebb bővülést vár a Boeing a légi áruszállításban
A következő 20 évre szóló, friss cargo-előrejelzésében legutóbbi prognózisához képest mérsékeltebb növekedést vár és kevesebb új áruszállító repülőgépre lát igényt a gyártó.
Jövőre is kemény év vár a repülésre az IATA szerint
Az IATA előrejelzése szerint tovább zuhan a légitársaságok bevétele, és újabb jelentős kiadáscsökkentésre lesz szükségük 2021-ben.
Még súlyosabb károkat okozhat a kapacitáshiány a légi áruszállításban
Közeleg az áruszállítás csúcsidőszaka, de az IATA szerint gondot okozhat, ha a légiközlekedés nem tud az eddigieknél nagyobb kapacitást rendelkezésre bocsátani.