Címlap Címkék Járatkésés

Címke: járatkésés

Az Azul lett a világ, az Iberia pedig Európa legpontosabb légitársasága

A kereslet intenzív visszatérése közben a munkaerő- és kapacitáshiány leginkább nyáron és főként Európában okozott fennakadásokat, késéseket.

Kitart a hókáosz az Egyesült Államok egyes repülőterein

Az elmúlt 5 napban az Egyesült Államokban közlekedő belföldi és nemzetközi légijáratok közül 18 700-at kellett törölni, a késést szenvedő járatok száma pedig ennek sokszorosa volt.

Helyreállt a rend a belgiumi Charleroi reptéren

Október 20-án megszűntek a fennakadások a belgiumi Charleroi nemzetközi repülőtéren, miután az üzemeltető megállapodott a hét eleje óta a forgalmat akadályozó, Security Masters nevű biztonsági céggel.

Fennakadások a belgiumi Charleroi-reptéren a biztonságiak sztrájkja miatt

A beszámoló szerint reggel óta nehezen megközelíthető a repülőtér, a biztonsági szolgálat a helyszínre vezető körforgalom közlekedését lassítja.

Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Airrel szemben

A légitársaság ellen az elmúlt időszakban megszaporodott, járattörlésekkel, késésekkel és ügyfélkezeléssel kapcsolatos panaszok, a médiában is nagy visszhangot kapott esetek miatt vizsgálódik a hatóság.

Sztrájkba léphet szerdán a Lufthansa földi személyzete

A figyelmeztető sztrájk a tervek szerint szerdán hajnali 3:45-től csütörtök reggel 6 óráig tartana több német reptéren, a légitársaság járattörlésekre és késésekre figyelmeztet.

Szokatlan megoldásokra kényszeríti a légitársaságokat a munkaerőhiány

Járattörlések, késések, lemaradt csomagok, munkaerőhiány a leggyakoribb szavak a légiközlekedés híreiben mostanság, ami kreatív megoldásokra ösztönzi a légitársaságokat.

Nyárra visszafogja kapacitásait és nyereséget vár a Wizz Air

Júliustól szeptemberig a tervezetthez képest öt százalékkal kisebb kapacitást kínál a Wizz Air ott, ahol nagyobb gyakorisággal észleltek működési zavarokat, a cég a nyári csúcsidőszakra már profitot vár.

Menzies: A késések miatt éjszaka összecsúszó sok járat okozta a vasárnapi problémát

A budapesti reptéren csomagjuk elmaradása miatt éjszakázni kényszerülő utasok ügyében az AIRportal.hu kérdéseire az illetékes földi kiszolgáló cég, a Menzies Európáért felelős ügyvezető alelnöke válaszolt.

Levonta a tanulságokat a Budapest Airport a vasárnap éjjeli bőröndügyből

Nem ad kártérítést a Wizz Air a csomagjaikra reggelig várakozó utasainak, mivel nem tartja hibásnak magát, a Budapest Airport pedig nyomás alatt tartja a földi kiszolgálókat.

A közlekedési hatóság vizsgálja a csomagjukra hajnalig váró utasok ügyét

Vasárnapról hétfőre virradóra a budapesti reptéren sok utas nem kapta meg a csomagjait, sem segítséget vagy felvilágosítást, a közlekedési hatóság ezért a földi kiszolgálót, a légikikötőt és a légitársaságot is adatszolgáltatásra szólította fel.

Marginális hatása van a hétvégi sztrájkoknak a Ryanairnél

A hétvégén a Ryanair minimális fennakadásra számít a járatok menetrendjében a közlése szerint alacsony támogatottságú sztrájkok miatt.

Március óta 15 ezren késték le repülőjárataikat Madridban személyzethiány miatt

A spanyol légitársaságok szövetsége (ALA) szerint a probléma nemcsak a fővárost, hanem például Alicante, Málaga, Palma vagy Barcelona légikikötőit is érinti.

Kevesebb jegyet ad el Amszterdamból a KLM a reptéri káosz miatt

Vasárnapig korlátozza a jegyeladást amszterdami induló járataira a KLM, mert a Schiphol reptér személyzethiánya miatti késések és járattörlések következtében feltorlódott utasokat csak így tudja elszállítani.

Még több késésre és járattörlésre készülnek az európai repterek

A kevés földi kiszolgáló miatt a legtöbb európai légikikötő a közelmúltban Amszterdamban tapasztalt esetek gyakoribbá válásával, azaz egyre több késő vagy törölt járattal számol.

A forgalommal a járatkésések is visszatértek Európába

Emelkedett az átlagos járatkésés mértéke nyárra, és bár a járvány előtti szintektől ez még messze van, a dokumentum-ellenőrzés miatti csúszások részaránya megugrott.

Új online funkciókkal javítja ügyfélszolgálatát a Ryanair

Fejlesztette mobilalkalmazásában az ügyfélszolgálati funkciókat a Ryanair, közlése szerint a járatinformációkhoz és a kártérítéshez is könnyebb lesz hozzájutni.

Sok esetben járatkésést okoz a plusz adminisztráció a reptéren

Bár a járvány előtti szinthez képest csökkentek a késések a járatok számának mérséklődésével, nem tűntek el, a Eurocontrol adatai szerint az egyik fő okot épp a pandémia jelenti.

Tömeges járattörlésre kényszerül a Southwest Airlines

Részben számítástechnikai problémák miatt a Southwest Airlines novemberig több ezer járatot kénytelen törölni, a hiba június óta hátráltatja a működését.

A földi kiszolgálók hiánya is hátráltatja a légiközlekedés helyreállását

Még a határok megnyitása után is többször okozhat késéseket Ausztráliában a földi kiszolgálók hiánya: a képzés drága és hosszadalmas, a megmaradt személyzet viszont nem tud nagyobb forgalmat kezelni.

Elfogadhatatlan lenne az EU szerint, ha visszatérnének a járatkésések

Az Európai Bizottság illetékes főigazgatója szerint a krízis jó alkalom bizonyos reformokra, mert elfogadhatatlan lenne, ha a légiközlekedés beindulásával megint annyit késnének a járatok, mint 2019-ben.

Már egyórás késésnél is kompenzációt nyújt egy új applikáció

Rendkívül hasznos lehet a gyakori utazók számára az az új applikáció, amely akár 1 órás késés esetén is kártérítést biztosít – bizonyos feltételekkel. 

Korábban érkezett a járatok fele januárban

Az elmúlt időszakban csak a járatok késéséről szóltak a hírek, januárban azonban ha csak ideiglenesen is, de megfordult a helyzet. Európában a gépek nagyjából fele a menetrendhez képest korábban érkezett.

Üdvözölnék a légitársaságok az uniós kártérítési szabályok módosítását

Az AIRportal.hu kérdésére több jelentős iparági szereplő azt válaszolta, hogy üdvözölné az utasjogokról szóló uniós irányelv tervezett módosítását, szerintük a szabályozásnak a cégek érdekeit is figyelembe kell vennie.

Az unió jelentősen szigorítaná a légi utasok kártérítéséről szóló rendeletet

Jelentősen szigorítaná a horvát uniós elnökség a légi utasok jogairól szóló 261-es irányelvet, a kiszivárgott elképezés szerint például a hosszútávú járatoknál 4 helyett 12 órás késés után járna csak kártérítés.
Hirdetés
Translate »