Címke: Pratt & Whitney
Mindkét hajtóműve meghibásodott repülés közben a Brussels Airlines egyik A330-asának
Az SN358-as járatot teljesítő A330-as egyes hajtóműve még Afrika felett leállt, de annak újraindítása után a pilóták végül folytatták útjukat Brüsszelbe, ám a leszállás során a másik hajtóművel is problémák adódtak.
Sok munkát ad az A220-as a Swiss karbantartóinak
Noha kitűnő repülőgép-típusnak bizonyul, a kanadai Bombardier-tól átvett Airbus A220-as a Pratt&Whitney-hajtóművek miatt okoz némi plusz munkát a legnagyobb üzemeltető svájci légitársaságnál. Az Airbus a gyártási kapacitás növelésén dolgozik.
Hajtóműhiba miatt szakította meg útját a Turkish egyik A321neo gépe
Ismét baj volt a Pratt & Whitney az A320neo típuscsaládra kifejlesztett új generációs, áttételes hajtóművével.
Veszélyben az Airbus idei éves gépátadási célszáma
Nagy hajrára lesz szüksége az Airbusnak, ha tényleg 800 repülőgépet akar az idén átadni az üzemeltetőknek, mert a Rolls-Royce kapacitáshiánya miatt kevesebb hajtóművet tud adni az Airbusnak, így nem lesz kész elegendő A330neo, viszont az ex-kanadai A220-asok megmenthetik a tervet.
Még egy évig eltarthat az A320neo körüli zavar
A hajtóművek miatti, az üzemeltetőknek átadást hátráltató problémák az Airbus szerint csak jövő ilyenkorra rendeződhetnek, az idén ezért a tervezettnél több régi hajtóműves A320ceót szerelnek össze.
Vibrációt tapasztalnak az A320neók Pratt&Whitney-hajtóműveinél
Folytatódik, immáron a sokadik epizóddal az új generációs A320neo-típuscsaládra kifejlesztett Pratt&Whitney-hajtóművek problémasorozata.
Kapacitáshiányt okoz a Lufthansánál az A320neo-ügy
A tervezett repült óráknak csak a felét képesek repülni a német légitársaság új generációs Airbus-keskenytörzsűi, a Pratt&Whitney nem képes egyszerre elég javított részegységet és teljes hajtóművet kibocsátani.
Megszerezte ETOPS minősítését az Airbus A220-as hajtóműve
180 perces ETOPS minősítést szerzett a Pratt & Whitney PW1500G típusú hajtóműve, ezt a változatot kizárólag a kanadai fejlesztésű Airbus A220-as típuscsaládra szerelik.
Nem tudja tartani A320neo átadásait az Airbus
Nem tudja tartani az idénre tervezett Pratt & Whitney hajtóműves A320neo átadási célját az Airbus, hiába igyekszik az amerikai gyártó felpörgetni a hibák kijavítása utáni gyártást.
Ismét hibát találtak a Pratt új generációs hajtóművén
Folytatódik a szappanopera: az amerikai repülésfelügyelet direktívája szerint 189 darab PW1100G szerkezetben kell részegységet cserélni a nagy nyomású kompresszor-egység egy újabban felfedezett, idő előtti korróziója miatt.
Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a „797”-es típushoz
Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.
Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül
Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.
A hajtóműgondok már az Airbus pénzügyi eredményét is lerontották
A Pratt and Whitney hajtóműgondja már az Airbus pénzügyi eredményeit is befolyásolják, az első negyedévben kétszámjegyű csökkenés mutatkozott egyes tételekben.
Áprilisban újraindulhatnak a P&W-hajtóműves Airbus A320neo átadások
Megérkeztek a kijavított hajtóművek a Pratt & Whitneytől, így az Airbus közlése szerint ebben a hónapban véget érhet a február óta tartó kényszerszünet a PW1100G-JM-hajtóműves A320neo átadások terén.
Pratt: 50 millió dollár a GTF-hajtóművek újabb hibájának javítása
Tovább növekszik a Pratt&Whitney GTF-hajtóműveken elszenvedett vesztesége, ami így már jelentősen egymilliárd dollár feletti.
Vegyesen fogadják a légitársaságok a Boeing tervezett közepes típusát
Szakértők szerint a tervezett új típus raktere túl kicsi lesz az ázsiai légitársaságoknak, míg az észak-amerikai, európai cégeknek nem kell a nagy tehertér. A Ryanair sokallja a Boeing 797-es egységköltségét a 737 MAX-hez képest, ezért a nem akar a vevők között lenni.
Pratt: most már tényleg jó az áttételes hajtómű!
A Pratt & Whittney szerint nincs már több hiba az Airbus A320neóhoz és a Bombardier C Series-hez használt hajtóművekben, és biztosak abban, hogy növekedni fog a kereslet az erőforrás iránt.
Átmeneti megoldás a neók új hajtóműproblémájára
A Pratt&Whitney egy időszaki megoldást talált a legújabb hajtóműgondra, az új tömítések gyári bevezetése pedig március elejétől várható.
Az újabb hibák ellenére duplázná idén a GTF-hajtóművek gyártását a Pratt
Áprilisban indulhat újra az A320neo család Pratt & Whitney GTF hajtóműveinek átadása,ha a hatóságok jóváhagyják a Pratt és az Airbus által kidolgozott új eljárást. Ennek ellenére a gyártó ragaszkodik idei célszámaihoz.
A Pratt-hajtóműves A320neókat érintő komoly hibára figyelmeztet az EASA
Rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülés Biztonsági Ügynökség (EASA) a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo repülőgépcsaláddal kapcsolatban.
Szén-monoxid mérgezés a Spirit egyik A320neo gépen
Az amerikai Spirit Airlines Airbus A320neo repülőgépén utazók a Pratt&Whitney-hajtómű tömítési hibája miatt szén-monoxid mérgezést kaptak.
Újra szolgálatban vannak az IndiGo Pratt hajtóműves A320neói
Újra szolgálatba tudta állítani az IndiGo indiai diszkont légitársaság a hónapok óta kivont Airbus A320neóit, amelyek Pratt & Whitney hajtóművekkel vannak felszerelve.
Veszélyben van az Airbus gépátadási célszáma
A problémás Pratt&Whitney-hajtóművek miatt valószínűleg nem tudja az Airbus tartani a gépátadások idénre tervezett számát. Eközben a gyártó arra készül, hogy az A350-esekből még többet szereljen össze havonta.
Újra leállt az Mitsubishi MRJ berepülése
Újra leállította a Mitsubishi MRJ regionális repülőgépének berepülési programját, ezúttal egy hajtóműprobléma miatt nem szállhatnak fel a tesztpéldányok.