Címke: szuperszonikus utasszállító
Elkészült a Boom Supersonic gyártócsarnoka
Az észak-karolinai Greensboróban, a Piedmont Triad nemzetközi repülőtéren átadták az Overture Superfactory nevű csarnokot, ahol a leendő szuperszonikus utasszállító típusának összeszerelését tervezi a startup cég.
Végrehajtotta szűzrepülését a Boom Supersonic kicsinyített demonstrátora
Az XB-1 "Baby Boom" végrehajtotta szűzrepülését a kaliforniai Mojave sivatagban.
Változatlanul 2027-re elkészülne szuperszonikus Overture gépével a gyártó
Az idei Párizsi Légi Szalonon fontos lépésekről számolt be a Boom, amely neves légiipari beszállítókkal szerződött a szuperszonikus utasszállító részegységeinek és rendszereinek gyártására.
Elkezdődött a Boom Supersonic gyárának építése
Letették a Boom Supersonic gyárának alapkövét Észak-Karolinában, ott történik majd az Overture típus összeszerelése mellett a gépek tesztelése és a vevőknek történő átadás is.
Három cég fejleszti a szuperszonikus Overture hajtóművét
Miután a nagy hajtóműgyártók kikosarazták a Boom céget, az amerikai startup egy három vállalatból álló csoporttal állapodott meg az Overture erőforrásának kifejlesztéséről.
Kiszállt a Rolls-Royce hajtóműgyártó a Boom Supersonic projektből
A brit cég a továbbiakban nem vesz részt a szuperszonikus utasszállító fejlesztésében, így egyelőre nem tudni, milyen hajtóművet használhat majd az Overture.
Az American is elkötelezte magát a szuperszonikus Overture mellett
Az American Airlines bejelentette, hogy 20 példányt rendelt a Boom Supersonic által fejlesztett, a hangsebességnél gyorsabb Overture típusból.
Bemutatta szuperszonikus utasszállítója friss terveit a Boom
A kecsesebb törzsű, sirályszárnyakkal és négy hajtóművel felszerelt Overture 65-80 utast szállíthat majd a mai típusok sebességének duplájával, több mint 7800 kilométerre.
Észak-Karolinában építik fel a Boom Supersonic gyárat
Kiválasztotta az Overture szuperszonikus repülőgép gyártási helyszínét a Boom, ugyanakkor a gép fejlesztésével és a határidőkkel kapcsolatban több kérdés is felmerül.
Megszűnik a szuperszonikus gépet tervező Aerion
Váratlanul befejezte minden tevékenységét a szuperszonikus repülőgépeket fejlesztő Aerion startup repülőgépgyártó.
Tíz éven belül újra valósággá válik a szuperszonikus utasszállítás az amerikai elnök szerint
Az amerikai elnök szerint ha az országban igazán komoly akarat van rá, még ebben az évtizedben újra hangsebesség felett repülhetnek majd civilek.
Bemutatta az ötven utast szállító szuperszonikus gépének koncepcióját az Aerion
Az AS3TM típust a cég még ebben az évtizedben forgalomba állítaná, a gép három óra alatt tehetné meg a Los Angeles és Tokió közötti útvonalat.
Húsz szuperszonikus üzleti gépre szerzett vételi jogot a Netjets
Az üzleti repülőgépek üzemeltetésével foglalkozó cég a fejlesztés alatt álló Aerion AS2 típus húsz példányára kötött szerződést.
Az Egyesült Arab Emirségek is beszáll az orosz szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe
Az Egyesült Arab Emirségek állami befektetési alapja segíthet megvalósítani az új orosz szuperszonikus utasszállítót, vegyesvállalat jöhet létre államközi együttműködéssel.
Szárazföld felett is tesztelhetik a gyártók a szuperszonikus utasszállítók prototípusait
Az FAA új, speciális szabályokat léptetett életbe, ezzel megnyílt az út a szuperszonikus utasszállító gépek prototípusainak tesztelése előtt.
18 millió dollárból kezdik az orosz szuperszonikus utasszállító fejlesztését
A legfőbb cél most a technológiademonstrátor megépítése, mert az utasszállító teljes fejlesztési költségét a projektet koordináló Rosztech egyelőre megbecsülni sem meri.
Szuperszonikus elnöki különgépet tervezne egy új cég
Start-up repülőgépgyártó kötött szerződést az amerikai légierővel egy mérsékelt hangrobbanást generáló utasszállító fejlesztésére, amely a jövőben akár elnöki különgép is lehet.
Szuperszonikus utasszállítót fejleszt a Virgin Galactic
Tizenkilenc utas szállítására képes, deltaszárnyú szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe kezdett a Virgin Galactic, e célra megállapodást kötött a Rolls-Royce hajtóműgyártóval.
Nem bombázóból lesz az új orosz szuperszonikus utasszállító
Letett a bombázóból továbbfejlesztett szuperszonikus utasszállító terveiről az UAC, helyette egy szuperszonikus üzleti repülőgép (SBJ) kidolgozásába fog bele az orosz repülőgépipari konzorcium.
Elkészült a „Baby Boom” szuperszonikus tesztgép sárkányszerkezete
Összeillesztette a Boom Supersonic a technológiademonstrátornak szánt repülőgép törzsét és szárnyát, ezzel egy lépéssel közelebb kerülve az idén esedékes első felszálláshoz.
Az Aerion és a Boom is a szuperszonikus repülés szabályainak könnyítését szorgalmazza
A szuperszonikus utasszállítók fejlesztésén dolgozó két cég szerint az új jogszabály-tervezet gyakorlatilag a hangsebesség feletti repülések teljes ellehetetlenítését jelentené.
A Lockheed Martin is beléphet a szuperszonikus utasszállítók versenyébe
A Lockheed Martin is belépne az új szuperszonikus utasszállítók piacára egy, az eddigiektől csendesebb repülőgéppel.
Még az előtt elavult lehet a szuperszonikus repülés, hogy újra elérhetővé válna
A fogyasztói igények változása és a technológia fejlődése már az előtt elavulttá teheti a szuperszonikus repülést, mielőtt az újra elérhetővé válik.
Fél évszázada lépte át először a hangsebességet kereskedelmi utasszállító
1969 június 5-én a kereskedelmi utasszállítók között elsőként a szovjet Tu-144 lépte át a hangsebességet, megelőzve a Concorde-ot.
Zaj- és környezetvédelmi előírások nehezítik a szuperszonikus típusok visszatérését
A hangsebesség feletti repülés okozta magas zaj- és környezetterhelés állhat útjába a szuperszonikus utasszállítás újjáélesztését célzó fejlesztéseknek.